طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

۶ مطلب در دی ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

اختلال دوقطبی  یک بیماری روانی است که معمولاً باعث می‌شود فردی نوسانات خلقی شدید را تجربه کند که معمولاً بین اوج شدید (شیدایی) و پایین‌ترین حالت (افسردگی) متناوب است. اگرچه هرکسی می‌تواند نوسانات خلقی داشته باشد، اما آنهایی که همراه با اختلال دوقطبی هستند از نظر شدت و تأثیرشان بر زندگی روزمره منحصربه‌فرد هستند. 

فردی که با اختلال دوقطبی زندگی می‌کند ممکن است شیدایی یا هیپومانیا (مرحله شیدایی کمتر شدید) را در طول نقاط اوج تجربه کند که می‌تواند منجر به احساس سرخوشی، افزایش سطح انرژی و تغییرات شخصیتی و سایر علائم شود. 

در حالت افسردگی، فرد مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است احساس غمگینی یا بی‌حسی شدید را تجربه کند یا علاقه خود را به فعالیت‌هایی که معمولاً از آن لذت می‌برد از دست بدهد. برخی از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است زمانی را تجربه کنند که بین دوره‌های شیدایی و افسردگی احساس نسبتاً «طبیعی» داشته باشند. الگوها می توانند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند، و این تغییرات مداوم در خلق و خوی می تواند به طور غیرمنتظره ای اتفاق بیفتد و عملکردهای عادی زندگی مانند خواب، تمرکز و رفتار را مختل کند.

افرادی که دوره‌های شدید شیدایی یا افسردگی را تجربه می‌کنند ممکن است علائم روان‌پریشی نیز داشته باشند که می‌تواند شامل هذیان، توهم و تفکر آشفته باشد. علاوه بر علائم اختلال دوقطبی، یک فرد ممکن است علائم اختلالات همراه را نیز نشان دهد. بسیاری از اختلالات سلامت روان معمولاً با اختلال دوقطبی همراه هستند، از جمله اختلالات اضطرابی، اختلال مصرف مواد و اختلالات سلوک. اختلال دوقطبی همچنین می تواند بر سلامت جسمانی فرد تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان می دهد که میزان ابتلا به بیماری قلبی در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی بیشتر است. علاوه بر این، اختلال دوقطبی با  افزایش قابل توجه خطر خودکشی مرتبط است . 

انواع اختلال دوقطبی

سه نوع اصلی اختلال دوقطبی وجود دارد: دوقطبی I، دوقطبی II و سیکلوتیمیا. 

اختلال دوقطبی I

برای تشخیص دوقطبی I، یک فرد باید حداقل یک دوره شیدایی را تجربه کرده باشد. در حالی که دوره های افسردگی ممکن است در دوقطبی I نیز ایجاد شود، وجود آنها برای تشخیص ضروری نیست. علائم شیدایی شامل احساس سرخوشی، افزایش سطح انرژی، افکار مسابقه ای و حواس پرتی است. 

اختلال دوقطبی II 

برای تشخیص دوقطبی II، یک فرد باید هم یک دوره افسردگی و هم یک دوره هیپومانیک را تجربه کرده باشد. هیپومانیا شکل خفیف تری از شیدایی است، اگرچه علائم مشابه است. تفاوت اصلی بین دوره های شیدایی و هیپومانیک احتمال هذیان و توهم است. این علائم روان پریشی فقط از دوره های شیدایی ایجاد می شود. علائم افسردگی شامل احساس غمگینی، بی انگیزگی، خستگی و از دست دادن علاقه به فعالیت هاست.

اختلال سیکلوتیمیک (سیکلوتیمیا) 

افراد این گروه علائم افسردگی و هیپومانیک مکرر را تجربه می کنند. با این حال، آنها به سطح یک دوره افسردگی اساسی یا دوره هیپومانیک بالا نمی روند. 

اختلالات دوقطبی نامشخص و مرتبط 

این تشخیص برای افرادی است که علائم اختلال دوقطبی را تجربه می کنند، اما به طور منظم در یکی از این سه دسته قرار نمی گیرند.

علائم اختلال دوقطبی در مردان

با توجه به اتحاد ملی بیماری های روانی، اختلال دوقطبی می تواند هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد و در بین جنس های بیولوژیکی تقریباً به همان میزان رخ دهد.

 

  • کبری خجسته
  • ۰
  • ۰

صاحبان وب‌سایت‌ها و بازاریابان آنلاین به طور سنتی تلاش می‌کنند تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند ، روی قابلیت استفاده از سایت خود کار کنند، سازگار با موبایل باشند ، و سعی می‌کنند با طراحی زیبا در تمام جزئیات، از جمله حتی صفحات جذاب 404 ، چشمان مخاطبان خود را خشنود کنند . سر و صدا چیست؟ مشتریان بیش از حد - مشکلات بیش از حد! بنابراین، 10 عنصر طراحی وب را کشف کنید که به عنوان راه های مطمئنی برای آزار دادن و در نهایت خلاص شدن از شر کاربران شما عمل می کند.

اگرچه ممکن است همه چیز طعنه آمیز به نظر برسد، به نظر می رسد این تأثیری است که این ویژگی های طراحی در بسیاری از وب سایت ها ایجاد می کنند. بررسی کنید تا مطمئن شوید که مال شما در میان آنها نیست ؛) خوب، بیایید به دنیای نمونه های طراحی بد و هنر آزاردهنده بودن برای مخاطبان خود بپردازیم.

NB. استفاده از تنها یکی از این عناصر طراحی ممکن است برای آزار کامل مخاطبان شما کافی نباشد. برای جلوه بیشتر، ترکیبی از آنها را اعمال کنید!

عناصر طراحی کنید تا از شر کاربران خود خلاص شوید

  • شیدایی پاپ آپ

یک روش مطمئن برای اینکه مخاطبان شما واقعاً از شما متنفر شوند این است که در همه جا پنجره های بازشو قرار دهید - هر چه بیشتر، بهتر - و بازدیدکنندگان وب سایت خود را در هر مرحله آزار دهند. مانند ادویه در یک ظرف، پاپ آپ ها (معروف به پنجره های مدال) تنها زمانی می توانند کار خود را به خوبی انجام دهند که به اندازه کافی و کم استفاده شوند. اگر قول می‌دهید که این ایده را در ذهن داشته باشید، می‌توانید آموزش‌های عمیق ما را در مورد ایجاد پنجره‌های بازشو در دروپال 7 و دروپال 8 بررسی کنید ! همچنین می‌توانید بینش ما را در مورد آزاردهنده‌تر کردن صفحات فشرده پاپ‌آپ بخوانید .

  • فلش تبلیغات

در مجموعه عناصر آزاردهنده طراحی وب، مواردی وجود دارند که حتی بر صبورترین کاربران نیز تأثیری منحرف کننده، حواس پرتی یا آزاردهنده ایجاد می کنند. مهمترین آنها تبلیغات چشمک زن و چشمک زن هستند که با رنگ های بسیار روشن پر شده اند.

  • محتوای پاورقی در حال فرار است

در اینجا راهی برای از دست دادن صبر مشتری و از دست دادن مشتری شما وجود دارد. این را می توان از طریق استفاده غیر دقیق از اسکرول بی نهایت (معروف به پیمایش بی پایان) انجام داد. این به طور کلی یک تکنیک طراحی خوب است که به آرامی بخش جدیدی از محتوا را زمانی که کاربر به پایان محتوای قبلی می رسد آپلود می کند. با این حال، اگر محتوای زیادی برای پیمایش وجود دارد، آیا مشتریان واقعاً باید یک سفر طولانی را برای دیدن پاورقی شما طی کنند، به خصوص اگر بخواهند اطلاعات تماس شما را سریع دریافت کنند؟

  • کنتراست ضعیف، رنگ های ناخوشایند

خیلی کم، درست مانند کنتراست زیاد، و همچنین طرح های رنگی ناخوشایند، احتمالاً همان اثر خسته کننده را روی چشم ها می گذارد. مهم نیست که محتوای شما چقدر ارزشمند است، چشم ها برای هر کاربری ارزش بیشتری دارند، بنابراین اغلب با خروج آنها از وب سایت به پایان می رسد.

  • بسیاری از فونت های مختلف

فونت های زیاد باعث می شود متن کمتر قابل خواندن باشد، سردرگمی و تصور یک وب سایت درهم و برهم ایجاد می کند. "خیلی زیاد" در اینجا به معنای بیش از دو یا سه است.

  • PDF به جای صفحات واقعی

PDF های به ظاهر بی گناه در لیست عناصر طراحی مزاحم چه می کنند؟ هیچی، اگر جایگزین همه محتوا نشود. فایل‌های PDF برای گواهی‌ها یا سایر گواهی‌ها و همچنین برخی کتاب‌های الکترونیکی یا کاغذهای سفید مناسب هستند. تمام محتواهای دیگر باید به صفحات واقعی متعهد شوند - اگرچه ممکن است یک معادل PDF برای دانلود نیز داشته باشند.

  • بلوک های متن بسیار بزرگ

خواندن تکه های بزرگ و بدون وقفه متن سخت است، به خصوص به این دلیل که کاربران اینترنت همیشه در حال فرار هستند و برای خواندن رمان برنامه ریزی نمی کنند. پاراگراف ها، زیرعنوان ها و تصاویر، تقسیم اطلاعات به بلوک ها و سایر راه حل های طراحی می تواند وضعیت را تغییر دهد.

  • تصاویر استوک عمومی

مردم هرگز باور نخواهند کرد که گروهی از افراد زیبا با لبخند هالیوودی، به امید شادی و تکان دادن چمدان های خود در هوا، تیم واقعی شما هستند. آنها ممکن است این تصاویر را در جایی دیده باشند - حدود یک میلیون بار. برعکس، عکس های واقعی و تصاویر منحصر به فرد باعث ایجاد اعتماد و احترام می شود.

  • فراخوان‌های نامشخص برای اقدام

"خوب، محصول شما خوب به نظر می رسد، اما در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهم؟ مشخص نیست کجا کلیک کنم و من فرصتی برای بررسی آن ندارم، پس خداحافظ!». متأسفانه، کاربران اغلب در سایت‌هایی که طراحی ضعیفی دارند این فکر را می‌کنند.

  • پخش خودکار فیلم ها و صداهای پس زمینه

تأثیر منفی پخش خودکار ویدیوها امروزه محل بحث در بین متخصصان طراحی وب است. با این حال، مردم اغلب در حالی که به موسیقی خود گوش می دهند، یا در حالی که فقط از سکوت لذت می برند، وب را مرور می کنند، بنابراین به آنها حق انتخاب برای شروع یک ویدیو بدهید. یک افکت آزاردهنده به‌ویژه توسط سطح بلندی صدا یا صداهای خشن ایجاد می‌شود که کاربران باید مستقیماً از طریق هدفون خود در گوش خود بشنوند.

صدا ممکن است شامل موسیقی زیبا باشد، اما با هر بار مرور یک وب سایت، جلوه های دلپذیر کاهش می یابد. علاوه بر این، عناصر پخش خودکار می توانند بیش از حد بارگیری شوند، به خصوص وقتی صحبت از دستگاه های تلفن همراه می شود.

 

  • کبری خجسته
  • ۰
  • ۰

در چشم‌انداز دیجیتالی همیشه در حال تحول، یک وب‌سایت تجاری مدرن باید فراتر از اصول اولیه رفته و ویژگی‌های پیشرفته را برای متمایز شدن و موفقیت در آن ترکیب کند. در این راهنمای جامع، ده ویژگی پیشرفته ضروری را بررسی می‌کنیم که عملکرد وب‌سایت شما را بالا می‌برد، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و حضور آنلاین شما را تقویت می‌کند.

  1. شخصی سازی و محتوای پویا : تکنیک های شخصی سازی پیشرفته را برای تطبیق تجربه کاربر بر اساس ترجیحات و رفتارهای فردی پیاده سازی کنید. از محتوای پویا استفاده کنید که با جمعیت شناسی کاربر، تاریخچه مرور، و تعاملات قبلی سازگار است تا تجربیات مرتبط و جذابی ارائه دهد.
  2. عملکرد جستجوی پیشرفته: قابلیت جستجوی وب سایت خود را با ویژگی های پیشرفته مانند پیشنهادات خودکار، جستجوی وجهی و جستجوی معنایی افزایش دهید. برای ارائه نتایج جستجوی دقیق و بصری برای کاربران، پردازش زبان طبیعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین را ترکیب کنید.
  3. چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی : چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی را برای خودکارسازی تعاملات با مشتری، ارائه پشتیبانی فوری و پاسخگویی به سوالات رایج، ادغام کنید. از قابلیت های پردازش زبان طبیعی و تجزیه و تحلیل احساسات برای ارائه مکالمات شخصی و شبیه به انسان استفاده کنید.
  4. قابلیت های پیشرفته تجارت الکترونیک : برای کسب و کارهای آنلاین، ویژگی های پیشرفته تجارت الکترونیک ضروری است. برای بهینه‌سازی تبدیل‌ها و افزایش درآمد، ویژگی‌هایی مانند توصیه‌های محصول شخصی‌سازی‌شده، بازیابی سبد خرید رها، تسویه‌حساب با یک کلیک و ادغام با درگاه‌های پرداخت محبوب را اجرا کنید.
  5. برنامه‌های وب پیشرو (PWA): از قدرت برنامه‌های وب پیشرفته برای ارائه تجربیاتی شبیه به برنامه در وب استفاده کنید. وب سایت هایی را توسعه دهید که می توانند بر روی دستگاه های کاربران نصب شوند، به صورت آفلاین کار کنند، و اعلان های فشاری ارائه دهند و تجربه ای یکپارچه و جذاب را برای کاربران تضمین کنند.
  6. بهینه سازی پیشرفته سئو: فراتر از شیوه های اولیه سئو بروید و تکنیک های پیشرفته ای مانند نشانه گذاری طرحواره، ریچ اسنیپت ها، AMP (صفحات موبایل تسریع شده) و داده های ساختاریافته را برای بهبود دید موتورهای جستجو و هدایت ترافیک ارگانیک هدفمند به وب سایت خود پیاده سازی کنید.
  7. تجزیه و تحلیل پیشرفته و ردیابی تبدیل: از ابزارهای تجزیه و تحلیل پیشرفته و پلت فرم های ردیابی تبدیل برای به دست آوردن بینش عمیق در مورد رفتار کاربر، قیف های تبدیل و بازگشت سرمایه استفاده کنید. ردیابی رویداد، نقشه های حرارتی و تست A/B را برای بهینه سازی عملکرد وب سایت خود و بهبود نرخ تبدیل پیاده سازی کنید.
  8. عناصر تعاملی و ریز تعاملات : عناصر تعاملی و ریز تعاملات را برای افزایش تعامل کاربر و خوشحال کردن بازدیدکنندگان ترکیب کنید. از عناصر متحرک، جلوه‌های شناور، پیمایش اختلاف منظر و اینفوگرافیک‌های تعاملی برای ایجاد تجربه‌های فراگیر و به یاد ماندنی استفاده کنید.
  9. اقدامات امنیتی پیشرفته: از وب سایت و داده های کاربر خود با اقدامات امنیتی پیشرفته محافظت کنید. برای محافظت در برابر تهدیدات سایبری و اطمینان از تجربه مرور ایمن، ویژگی‌هایی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، فهرست سفید IP، سیستم‌های تشخیص نفوذ، و ممیزی‌های امنیتی منظم را اجرا کنید.
  10. ادغام با اتوماسیون بازاریابی: وب سایت خود را با پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی یکپارچه کنید تا تولید سرنخ، پرورش و مدیریت ارتباط با مشتری را ساده کنید. برای به حداکثر رساندن کارایی بازاریابی، کمپین‌های بازاریابی ایمیل شخصی، امتیازدهی به سرنخ و جریان‌های کاری ناشی از رفتار را خودکار کنید.

برای جلوتر ماندن در چشم انداز دیجیتال، یک وب سایت تجاری مدرن باید این ده ویژگی پیشرفته را که باید داشته باشد، در خود جای دهد. از شخصی‌سازی و چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گرفته تا برنامه‌های وب پیشرفته و بهینه‌سازی پیشرفته SEO، این ویژگی‌ها عملکرد وب‌سایت شما را ارتقا می‌دهند، تعامل کاربر را افزایش می‌دهند و در نهایت به موفقیت کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. قدرت فناوری پیشرفته را در آغوش بگیرید و یک تجربه آنلاین استثنایی برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید.

  • کبری خجسته
  • ۰
  • ۰



سئو منفی چیست؟

سئو منفی به عملکرد مخرب استفاده از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای آسیب رساندن به رتبه وب سایت رقیب در نتایج جستجو اشاره دارد. این معمولاً برای کنترل کلمات کلیدی، رتبه‌بندی و ترافیک رقبا انجام می‌شود.

سئوی منفی می تواند شامل فعالیت هایی مانند ساخت بک لینک های با کیفیت پایین، ایجاد محتوای تکراری، انتشار اطلاعات نادرست و حتی هک کردن وب سایت مورد نظر باشد.

چگونه سئوی منفی را تشخیص دهیم

در حالی که حملات منفی سئو می تواند ظریف باشد، در اینجا برخی از علائم قرمز وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

  • هجوم ناگهانی بک لینک های با کیفیت پایین : پروفایل بک لینک خود را برای یافتن لینک هایی از وب سایت های نامربوط و هرزنامه بررسی کنید. Semrush و Ahrefs دارای چک کننده های بک لینک هستند که می توانند به شناسایی لینک های مشکوک کمک کنند.
  • محتوای تکراری که به صورت آنلاین ظاهر می شود : اگر بدون اجازه شما شروع به مشاهده محتوای وب سایت خود در سایر دامنه ها کردید، ممکن است یک مورد خراش دادن محتوا یا سرقت باشد. این می تواند دید موتور جستجوی شما را کمرنگ کند.
  • نظرات و نظرات آنلاین منفی : شهرت آنلاین خود را زیر نظر داشته باشید و به سرعت به حملات مخرب رسیدگی کنید.
  • کاهش غیرمعمول در ترافیک وب سایت : روند ترافیک وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا افت ناگهانی را که ممکن است به حمله مرتبط باشد، شناسایی کنید.
  • مسائل امنیتی وب سایت : اگر وب سایت شما هک شده یا در معرض خطر قرار گرفته است، و شما شروع به مشاهده محتوای غیرعادی یا هرزنامه در صفحات خود می کنید، می تواند نشانه ای از تزریق بدافزار یا سایر موارد نقض امنیتی باشد.

این علائم (و سایر علائم) باید پرچم‌های قرمز را برافراشته و از شما بخواهند تا بررسی کنید که چه چیزی بر رتبه‌بندی و ترافیک شما تأثیر منفی می‌گذارد.

آیا سئو منفی غیرقانونی است؟

اگرچه صراحتاً غیرقانونی نیست، شرکت در فعالیت‌های منفی سئو می‌تواند شرایط خدمات موتور جستجو را نقض کند. علاوه بر این، سئو منفی یک عمل تجاری غیراخلاقی است. در صورت موفقیت آمیز بودن، می تواند به اعتبار سایت هدف آسیب برساند که بسته به تاکتیک های مورد استفاده می تواند عواقب قانونی داشته باشد.

آیا سئو منفی امروز مرتبط است؟

سئوی منفی علیرغم مخالفت با سیاست‌های گوگل و یک عمل بازاریابی دیجیتال بسیار غیراخلاقی، هنوز هم همچنان مرتبط است. اگرچه اثربخشی آن در طول زمان تغییر کرده است، اما به لطف موتورهای جستجو مانند گوگل که به طور مداوم الگوریتم ها و اقدامات امنیتی خود را به روز می کنند ، اگر جدی گرفته نشود، همچنان می تواند بر وب سایت ها تأثیر منفی بگذارد.

 

  • کبری خجسته
  • ۰
  • ۰

طراحان وب و توسعه دهندگان وب هر دو نقش مهمی در ایجاد وب سایت های جدید دارند. طراحان وب ظاهر بصری و تجربه کاربری یک وب سایت را با تمرکز بر زیبایی شناسی و قابلیت استفاده ایجاد می کنند، در حالی که توسعه دهندگان وب ساختار و عملکرد وب سایت را می سازند و طراحی را به یک واقعیت کاری تبدیل می کنند.

در مورد این دو نقش، نحوه کار آنها با یکدیگر و مسیر شغلی شما در هر کدام بیشتر بیاموزید.

طراح وب در مقابل توسعه دهنده وب: شرح شغل

طراحان وب و توسعه دهندگان وب برای ایجاد و نگهداری وب سایتی که به نفع همه ذینفعان است، همکاری می کنند و هر کدام مجموعه ای از تخصص های منحصر به فرد را در اختیار دارند. تصور کنید که یک طراح وب طرح اولیه وب سایت را ترسیم می کند و به عنوان «معمار» جریان و عملکرد وب سایت عمل می کند و توسعه دهنده وب خانه را می سازد. اساسا، طراحان وب بیشتر بر جنبه های خلاقانه تمرکز می کنند، در حالی که توسعه دهندگان وب راه هایی را برای ارائه این دیدگاه پیدا می کنند.

طراحان وب باید اصول زیبایی شناسی و نحوه استفاده از آنها را برای ایجاد یک حضور قوی در اینترنت برای کارفرما یا مشتری خود بدانند. و توسعه‌دهندگان وب باید بدانند که چگونه کد بنویسند تا وب‌سایت‌هایی را ایجاد و نگهداری کنند که یک تجربه کاربری یکپارچه را ارائه دهند.

یک طراح وب چه کاری انجام می دهد؟

طراحان وب روی چشم انداز یک وب سایت کار می کنند: تجربه کاربری، طرح رنگ، طراحی گرافیکی، و گاهی اوقات حتی محتوا. در این نقش، شما ظاهر و احساسی ایجاد می کنید که از اهداف متعدد وب سایت پشتیبانی می کند. 

به طور معمول، به عنوان یک طراح وب، نقش شما دارای سه بخش اصلی است: رابط کاربری (UI) ، تجربه کاربر (UX)، و طراحی بصری .

 

  • رابط کاربری مربوط به "احساس" وب سایت است، که شامل انتقال پیام برند در سراسر برنامه است.

  • UX به این موضوع مربوط می شود که کاربران چگونه می توانند به راحتی در وب سایت حرکت کنند و مناطق مورد علاقه را بر اساس بازخورد بهبود می بخشند.

  • طراحی بصری با گرافیک و اطمینان از اینکه همه چیز از نظر زیبایی شناسی چیده شده است، ارتباط دارد. 

 

 

یک توسعه دهنده وب چه کاری انجام می دهد؟

توسعه دهندگان دیدگاه طراح وب سایت را می گیرند و آن را به کد تبدیل می کنند. اغلب، توسعه‌دهنده تغییراتی را توصیه می‌کند که با استفاده از قابلیت‌های در حال ظهور، سایت را بهتر کار کند. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب، همچنین مطمئن می‌شوید که سایت در مرورگرها و پلتفرم‌های تلفن همراه مختلف کار می‌کند و نحوه حفظ امنیت آن را تعیین می‌کنید. 

به عنوان یک توسعه دهنده وب، ممکن است در توسعه front-end، back-end یا full-stack کار کنید.

 

  • Front-end شامل نوشتن کد برای عناصر وب سایت است که کاربران مستقیماً به آنها دسترسی دارند، مانند ویژگی های تعاملی و محتوای سایت.

  • Back-end بیشتر بر ساختار خود وب سایت از جمله سرورها و مدیریت پایگاه داده تمرکز دارد.

  • توسعه تمام پشته با هر دو نوع کار می کند و روند را از ابتدا تا انتها می بیند.

 آزمایش محور، برنامه نویسی شی گرا (OOP)، تست واحد، اشکال زدایی

طراحان وب: آموزش، مهارت ها و ابزار

به عنوان یک طراح وب، شما نیازی به مدرک دانشگاهی رسمی ندارید، اما می تواند از راه های مختلفی به شما کمک کند. بسیاری از طراحان وب با مدرک لیسانس در طراحی گرافیک ، عکاسی، تولید ویدئو، برنامه نویسی یا نوشتن دیجیتال وارد این نقش می شوند . این مدارک نه تنها می توانند اعتبار معتبری را به رزومه شما اضافه کنند، بلکه مسیرهای یادگیری ساختاریافته ای را برای ایجاد چندین مهارت مورد نیاز برای موقعیت های طراحی وب ارائه می دهند. 

به جای یا علاوه بر مدرک دانشگاهی، می‌توانید دوره‌های موضوعی خاص در موضوعات طراحی وب مانند: نرم‌افزار طراحی گرافیک (Adobe Photoshop و Adobe Illustrator)، ابزارهای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و تئوری طراحی وب را بگذرانید. .

در Coursera، می‌توانید از تخصص طراحی گرافیک توسط مؤسسه هنرهای کالیفرنیا و گواهینامه حرفه‌ای  استفاده کنید تا اصول اولیه را بیاموزید و پروژه‌های هدایت‌شده را تکمیل کنید تا به مجموعه حرفه‌ای خود اضافه کنید.

مهارت های طراح وب

به عنوان یک طراح وب، شما در حال ایجاد وب سایت هایی هستید که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و کاربرپسند هستند، بدون اینکه کارکردی را به خطر بیندازند. در حالی که مهارت های دقیق مورد نیاز شما بسته به نقش شما و نوع وب سایتی که ایجاد می کنید متفاوت است، مهارت های رایج طراح وب عبارتند از:

 

  • تسلط بر نرم افزارهای طراحی رایج از جمله Adobe Photoshop، InDesign و Illustrator

  • درک عمیق از نظریه رنگ، تایپوگرافی، ترکیب بندی و اصول طراحی وب

  • دانش اولیه HTML، CSS، جاوا اسکریپت و برنامه نویسی front-end

  • آشنایی با نحوه استفاده از تکنیک های رایج سئو 

  • آشنایی با سیستم های مدیریت محتوای مرتبط (CMS)

  • درک تجزیه و تحلیل داده های مربوط به ترافیک وب و جریان کاربر

  • ارتباط نوشتاری و شفاهی قوی در بین تیم ها

 

علاوه بر مهارت های فوق، طراحان وب موفق اغلب دارای مهارت های انسانی قوی مانند رهبری، مدیریت زمان، کار گروهی و سازگاری هستند.

 

ابزار طراحی وب

طراحان وب ابزارهای زیادی در اختیار دارند تا وب سایت هایی از نظر بصری جذاب و بسیار کاربردی ایجاد کنند. مجموعه Adobe مجموعه ای قدرتمند از نرم افزارها برای یادگیری است، از جمله Adobe XD، Photoshop، Illustrator و Dreamweaver. پس از تسلط بر سه مورد اول در این لیست، می‌توانید از آنها برای همه چیز از قالب‌بندی سیمی و نمونه‌سازی اولیه گرفته تا ایجاد گرافیک‌های دقیق و تصاویر برداری استفاده کنید. Adobe Dreamweaver در میان مجموعه Adobe به دلیل توانایی منحصر به فرد خود در ادغام طراحی بصری با ویرایش کد متمایز است و به شما امکان می دهد تغییرات را در زمان واقعی بدون دانش عمیق کدنویسی بسازید و مشاهده کنید.

علاوه بر ابزارهای Adobe، Figma برنامه دیگری است که می‌توانید با تیم خود برای طراحی، نمونه‌سازی اولیه و جمع‌آوری بازخورد در یک محیط مشترک از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید Sketch را یاد بگیرید، که در درجه اول برای طراحی رابط‌ها و نمونه‌سازی اولیه استفاده می‌شود و ویژگی‌های قوی ارائه می‌دهد که جریان کار را از ایده اولیه تا محصول نهایی ساده می‌کند.

توسعه دهنده وب: آموزش، مهارت ها و ابزار

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب، ساختار یک وب‌سایت را کدنویسی می‌کنید، از معماری زیربنایی گرفته تا عناصر تعاملی روبه‌روی کاربر. شما می توانید تخصص فنی خود را از طریق پروژه های نمونه کار، بوت کمپ و گواهینامه ها نشان دهید، اما بسیاری از توسعه دهندگان وب دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر هستند. 

اگر می خواهید مهارت های مورد نیاز خود را از طریق گواهینامه ها و بوت کمپ ها ایجاد کنید، باید گزینه هایی را انتخاب کنید که بر مهارت های جامع و مورد تقاضا در توسعه وب تمرکز دارند. گواهینامه‌های رایج برای توسعه‌دهندگان وب شامل گواهی‌های Red Hat و گواهی‌های Oracle است که گواهی‌های مبتنی بر امتحان را برای مفاهیم فناوری مانند طراحی پایگاه داده، برنامه‌نویسی جاوا و توسعه برنامه‌ها ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید گواهینامه‌های حرفه‌ای با سرعت خود را در Coursera انتخاب کنید، مانند گواهی‌های حرفه‌ای توسعه‌دهنده نرم‌افزار Meta Front-End و IBM Full Stack . 

مهارت های توسعه دهنده وب

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب، شما در معماری وب‌سایت مؤثر هستید و اطمینان می‌دهید که سایت در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف کار می‌کند. مانند طراحان وب، مهارت های خاصی که نیاز دارید می تواند بر اساس نقش شما در یک تیم یا پروژه هایی که انجام می دهید متفاوت باشد. به عنوان مثال، توسعه دهندگان front-end، back-end و full-stack مجموعه مهارت های اصلی متفاوتی خواهند داشت. با این حال، چندین شایستگی به طور جهانی در این زمینه ارزش گذاری شده است. این موارد عبارتند از:

 

  • تسلط بر زبان های برنامه نویسی front-end مانند HTML، CSS و JavaScript

  • تسلط بر زبان های برنامه نویسی Back-end مانند Python ، Java و SQL

  • آشنایی با فریم ورک های فرانت اند رایج مانند Angular و React

  • آشنایی با معماری پایگاه داده

  • تسلط بر استفاده از رابط های برنامه نویسی کاربردی (API)

  • تخصص در عیب یابی و رفع اشکال

 

حل مسئله و تفکر انتقادی نیز مهارت های بسیار ارزشمندی برای توسعه دهندگان وب به همراه مهارت های ارتباطی شفاهی و نوشتاری برای ارائه اطلاعات به ذینفعان در سراسر بخش ها هستند.

  • کبری خجسته
  • ۰
  • ۰

اصول طراحی وب سایت خوب و دستورالعمل های طراحی وب سایت موثر 

برای استفاده صحیح از اصول، ابتدا باید بدانیم که کاربران چگونه با وب سایت ها تعامل دارند، چگونه فکر می کنند و الگوهای اساسی رفتار کاربران چیست.

کاربران چگونه فکر می کنند؟  #

اصولاً عادات کاربران در وب با عادات مشتریان در یک فروشگاه تفاوت چندانی ندارد. بازدیدکنندگان به هر صفحه جدید نگاهی می اندازند، بخشی از متن را اسکن می کنند و روی اولین پیوندی که مورد علاقه آنهاست یا به طور مبهمی شبیه چیزی است که به دنبال آن هستند، کلیک می کنند. در واقع، بخش های بزرگی از صفحه وجود دارد که حتی به آنها نگاه نمی کنند.

اکثر کاربران چیزی جالب (یا مفید) و قابل کلیک را جستجو می کنند. به محض پیدا شدن برخی از نامزدهای امیدوارکننده، کاربران کلیک می کنند. اگر صفحه جدید انتظارات کاربران را برآورده نکرد، دکمه بازگشت کلیک می شود و روند جستجو ادامه می یابد.

  • کاربران از کیفیت و اعتبار قدردانی می کنند. اگر صفحه ای محتوای باکیفیت را در اختیار کاربران قرار دهد، آن ها حاضرند محتوا را با تبلیغات و طراحی سایت به خطر بیاندازند. به همین دلیل است که وب‌سایت‌های نه چندان خوب با محتوای باکیفیت در طول سال‌ها ترافیک زیادی کسب می‌کنند. محتوا مهمتر از طرحی است که از آن پشتیبانی می کند.
  • کاربران نمی خوانند، آنها اسکن می کنند. با تجزیه و تحلیل یک صفحه وب، کاربران به دنبال نقاط ثابت یا لنگرهایی می گردند که آنها را از طریق محتوای صفحه راهنمایی می کند.
     
     
    کاربران نمی خوانند، آنها اسکن می کنند. توجه کنید که چگونه نواحی "گرم" در وسط جمله ها ناگهانی می شوند. این برای فرآیند اسکن معمولی است.
  • کاربران وب بی حوصله هستند و بر رضایت آنی پافشاری می کنند. اصل بسیار ساده: اگر وب سایتی نتواند انتظارات کاربران را برآورده کند، طراح در انجام کار خود به درستی شکست می خورد و شرکت ضرر می کند. هرچه بار شناختی بیشتر باشد و ناوبری کمتر بصری باشد، کاربران تمایل بیشتری به ترک وب سایت و جستجوی جایگزین دارند. [JN / DWU]
  • کاربران انتخاب های بهینه ای انجام نمی دهند. کاربران سریع ترین راه را برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود جستجو نمی کنند. آنها همچنین صفحه وب را به صورت خطی اسکن نمی کنند و به طور متوالی از یک بخش سایت به بخش دیگر می روند. در عوض رضایت کاربران آنها اولین گزینه معقول را انتخاب می کنند. به محض اینکه پیوندی را پیدا کنند که به نظر می رسد ممکن است به هدف منجر شود، شانس بسیار خوبی وجود دارد که بلافاصله روی آن کلیک شود. بهینه سازی سخت است و زمان زیادی می برد. راضی کردن کارآمدتر است.
     
     
    جریان خواندن متوالی در وب کار نمی کند. اسکرین شات سمت راست روی تصویر در پایین، مسیر اسکن یک صفحه مشخص را توصیف می کند.
  • کاربران از شهود خود پیروی می کنند. در بیشتر موارد، کاربران به جای خواندن اطلاعاتی که یک طراح ارائه کرده است، درهم می‌روند. به گفته استیو کروگ، دلیل اصلی آن این است که کاربران اهمیتی نمی دهند. «اگر چیزی را پیدا کنیم که کار می کند، به آن می چسبیم. برای ما مهم نیست که بفهمیم کارها چگونه کار می کنند، تا زمانی که بتوانیم از آنها استفاده کنیم. اگر قرار است مخاطبان شما طوری رفتار کنند که شما در حال طراحی بیلبورد هستید، بیلبوردهای عالی طراحی کنید.
  • کاربران می خواهند کنترل داشته باشند. کاربران می خواهند بتوانند مرورگر خود را کنترل کنند و به ارائه داده های ثابت در سراسر سایت تکیه کنند. به عنوان مثال، آن‌ها نمی‌خواهند پنجره‌های جدید به‌طور غیرمنتظره ظاهر شوند و می‌خواهند بتوانند با دکمه «بازگشت» به سایتی که قبلاً بوده‌اند برگردند: بنابراین تمرین خوبی است که هرگز پیوندها را در پنجره‌های مرورگر جدید باز نکنید .

1. کاربران را مجبور به فکر کردن نکنید 

طبق قانون اول قابلیت استفاده کروگ، صفحه وب باید واضح و قابل توضیح باشد . هنگامی که شما در حال ایجاد یک سایت هستید، وظیفه شما این است که از شر علامت های سوال خلاص شوید – تصمیماتی که کاربران باید آگاهانه اتخاذ کنند و مزایا، معایب و جایگزین ها را در نظر بگیرند.

اگر ناوبری و معماری سایت شهودی نباشد، تعداد علامت‌های سوال افزایش می‌یابد و درک نحوه عملکرد سیستم و نحوه رسیدن از نقطه A به نقطه B را برای کاربران سخت‌تر می‌کند. ساختار واضح، سرنخ‌های بصری متوسط ​​و به راحتی قابل تشخیص است. پیوندها می توانند به کاربران کمک کنند تا مسیر خود را به سمت هدف خود بیابند.

 

بیایید به یک مثال نگاهی بیندازیم. Beyondis.co.uk ادعا می کند که "فراتر از کانال ها، فراتر از محصولات، فراتر از توزیع" است. یعنی چی ؟ از آنجایی که کاربران تمایل دارند وب‌سایت‌ها را مطابق با الگوی «F» کاوش کنند، این سه عبارت اولین عناصری هستند که کاربران پس از بارگیری آن در صفحه مشاهده خواهند کرد.

اگرچه طراحی به خودی خود ساده و شهودی است، اما برای درک اینکه کاربر در مورد صفحه چیست، نیاز به جستجوی پاسخ دارد. این همان علامت سوال غیر ضروری است. این وظیفه طراح است که مطمئن شود تعداد علامت های سوال نزدیک به 0 است. توضیح تصویری در سمت راست قرار می گیرد. فقط تبادل هر دو بلوک قابلیت استفاده را افزایش می دهد.

  • کبری خجسته