طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا می دانستید که حدود 64 درصد از ترافیک ارگانیک از جستجو می آید؟ فقط حدود 10 درصد از شبکه های اجتماعی می آید. برای ایجاد موفقیت آمیز استراتژی بازاریابی دیجیتال، باید بر موتورهای جستجو تسلط داشته باشید.

این راهنمای سئو برای مبتدیان شما را با مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو آشنا می کند و توضیح می دهد که چگونه وب سایت خود را برای افزایش ترافیک بهینه کنید. 

 

سئو چیست؟

برای درک اینکه سئو چیست، لازم است بدانید موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و دیگران چگونه کار می کنند. چگونه رتبه بندی جستجوی خود را تعیین می کنند؟ تصور کنید، تعداد زیادی وب سایت وجود دارد که موضوعات مشابهی را پوشش می دهند. 

موتور جستجویی مانند گوگل، صفحات وب را نمایه می کند (اگر غیر از این تعیین نشده باشد) – آن را به عنوان یکی از آن دفترچه های تلفن قدیمی و زرد، فقط در قالب دیجیتال تصور کنید. 

هنگامی که یک وب سایت ایجاد می کنید، ربات های موتور جستجو وب سایت شما را می خزند تا اطلاعاتی که در آن وجود دارد را درک کنند و بر اساس آن آن را فهرست بندی می کنند تا در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر شود.  ربات های موتورهای جستجو اکنون قادر به درک اطلاعات متنی (متن، ساختار و محتوای غیر متنی) در وب سایت و فهرست شما بر اساس عوامل مختلف مانند ارتباط و اعتبار هستند. 

اینجاست که بهینه سازی موتورهای جستجو مطرح می شود. سئو به فرآیند بهتر کردن سایت شما برای موتورهای جستجو اشاره دارد. این در مورد بهینه سازی وب سایت ها است به طوری که موتورهای جستجو ارزش ارتباط را درک کرده و بر اساس آن در جستجو رتبه بندی می کنند. 

حالا بیایید یک چیز را در مورد سئو روشن کنیم: 

صفحات فهرست موتورهای جستجو (!)، نه وب سایت شما به عنوان یک کل. این بدان معناست که کار سئوی شما باید صفحه به صفحه انجام شود.

 

چرا سئو مهم است؟

بخش قبل در مورد اهمیت سئو به ما ایده می دهد. برای درک بیشتر، به عادات جستجوی خود فکر کنید. 

فرض کنید به این دلیل به گوگل می روید که می خواهید اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص پیدا کنید، به عنوان مثال، "بهترین ابزار برای بازاریابی ایمیل". شما آن را دقیقاً به همین شکل تایپ می کنید یا شاید فقط «ابزارهای بازاریابی ایمیلی» را تایپ کنید. بلافاصله لیستی از نتایج را دریافت می کنید. 

روی کدام یک کلیک می کنید؟ 

آیا تا به حال به صفحه نتایج دوم یا سوم رفته اید؟ احتمالاً نه و اگر بله، نه آنقدرها. 

این مثال نشان می دهد که چرا سئو مهم است. بهینه سازی صفحات شما برای موتورهای جستجو به رتبه بندی کلی جستجوی شما کمک می کند. 

هدف شما این است که در صفحه اول (حتی بهتر: در چند لیست اول) جستجویی باشید که مشتریان شما انجام می دهند تا شاهد افزایش ترافیک سایت خود باشید.

 

چگونه سئو سایت را انجام دهیم

بیایید به 10 نکته ضروری سئو برای مبتدیان نگاه کنیم که می توانید در حال حاضر برای بهبود وب سایت خود از آنها استفاده کنید.

 

1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید و از اصطلاحات مرتبط استفاده کنید 

کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو دارند. یک کلمه کلیدی موضوع اصلی مقاله شما را نشان می دهد و این چیزی است که به افراد امکان می دهد پس از جستجوی آنلاین برای موضوع مورد علاقه، مقاله شما را پیدا کنند. 

کلمه کلیدی اساساً همان چیزی است که افراد هنگام جستجو برای چیزی تایپ می کنند. به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی شما با هدف جستجوی مخاطبان هدف شما مطابقت دارد. این می تواند یک کلمه کلیدی کوتاه مانند "بازاریابی دیجیتال" یا یک کلمه کلیدی بلند مانند نحوه ایجاد یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال خوب باشد. 

کلمات کلیدی کوتاهتر معمولاً حجم جستجوی بالاتری دارند. این بدان معنی است که رتبه بندی آنها ممکن است دشوارتر باشد. کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجوی کمتری دارند، اما در مقایسه، بسیار خاص هستند. مزیت این است که شما می توانید دقیقاً مخاطبان علاقه مند به آن را هدف قرار دهید.  بهتر است به سراغ ترکیبی از هر دو کلمه کلیدی – دم بلند و کوتاه – بروید. 

علاوه بر این، ایده آل است که حجم جستجو و درجه سختی کلمه کلیدی مورد نظر برای استفاده را در نظر بگیرید. حجم جستجو نشان می دهد که افراد چقدر این کلمه کلیدی خاص را جستجو می کنند.  حجم جستجوی بالاتر به این معنی است که افراد علاقه بیشتری به این موضوع دارند. از طرف دیگر، دشواری رتبه نشان می دهد که رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو چقدر دشوار خواهد بود. 

مقاله ما را بررسی کنید، "چگونه تحقیق کلمات کلیدی SEO: 7 گام برای موفقیت!"

کلمات کلیدی حیاتی هستند، اما تنها جزء بهینه سازی یک وب سایت نیستند. برای افزایش ترافیک باید روی سایر جنبه های مهم تمرکز کنید. 

بیایید بیشتر به چند روش استراتژیک برای بهینه سازی وب سایت خود نگاه کنیم.

 

2. کلمات کلیدی را در سراسر صفحه خود قرار دهید

هر صفحه یا پست وبلاگ دارای کلمات کلیدی مرتبط متفاوتی است. برای این مقاله، کلمه کلیدی "SEO برای مبتدیان" است. احتمالاً این عبارتی است که شما جستجو کردید و به اینجا رسیدید!

در حالت ایده آل، کلمات کلیدی انتخابی شما باید در موارد زیر باشد:

  • عنوان پست
  • URL
  • پاراگراف اول و آخر پست
  • در متن به صورت ارگانیک در سراسر پست
  • برچسب های تصاویر استفاده شده  

تا زمانی که جریان مقاله را مختل نمی کنند، آنها را درج کنید! فقط مراقب «تغذیه کلمات کلیدی» باشید که در این پست بیشتر به آن می پردازیم. 

 

3. سئو را در پیوندهای ثابت بگنجانید

پیوند دائمی URL است که هنگام دسترسی به یک صفحه وب مشاهده می کنید. پیوندهای ثابت چیزهای زیادی در مورد ساختار کلی وب سایت شما می گویند، آنها نباید خیلی طولانی باشند و در عین حال به وضوح توضیح دهند که صفحه وب درباره چه چیزی است. برای خواننده و همچنین برای رباتی که وب سایت شما را می خزند. 

همانطور که قبلا ذکر شد، ربات های موتورهای جستجو تمام صفحات سایت شما را می خزند تا موضوع سایت شما را به طور کامل درک کنند و آنها را به درستی ایندکس کنند. از کلمات واضح و معنی دار در URL خود استفاده کنید.  به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین کتاب دارید، صفحات خود را با پیوندهای ثابت ساختار دهید تا به مردم نشان دهید که به چه چیزی دسترسی دارند و به محتوای کلی اطلاعات کمک کنید. این سلسله مراتب را برای موتورهای جستجو روشن می کند و به سئو کمک می کند. 

 

https://k-khojasteh.ir

  • کبری خجسته
  • ۰
  • ۰

طراحی حرفه ای وب تقریباً یک شکل هنری است که اکنون با موج تغییراتی که مردم انتظار دارند همگام است. در حالی که برخی از ویژگی ها همیشه وجود داشته اند و برخی دیگر از بین رفته اند، امسال چه کاری باید انجام دهید که وب سایت شما را واقعاً حرفه ای معرفی کند؟ وب سایت حرفه ای چیست؟ بسیاری از این چیزها برای آینده آماده می شوند زیرا مرور وب به حالت خواندن در حال حرکت می رود.

 

بهینه سازی برای موبایل

تقریباً هر وبلاگ یا مقاله ای که توصیه هایی در مورد طراحی وب حرفه ای ارائه می دهد، بهینه سازی موبایل را بیش از هر چیز ضروری می داند. وبگردی در حال حاضر به کاری تبدیل شده است که در حال حرکت و کمتر در هنگام نشستن بیکار پشت میز کار انجام می شود.

 

و هنگامی که این مرور انجام شد، قالب باید دقیق باشد، در غیر این صورت این خطر را دارید که مشتریان سایت شما را ببندند و به جای دیگری بروند. مردم اطلاعات را سریع و به گونه ای می خواهند که فوراً قابل خواندن باشد تا یک سایت رایانه شخصی که در قالب تلفن همراه درهم است.

 

برنامه نویسی وب سایت خود به گونه ای که با صفحه نمایش تلفن همراه سازگار باشد، اولویت اول شما امروز است. سپس باید روی جزئیات تمرکز کنید تا در هر قالبی جذاب به نظر برسد.

 

 

ظاهر عمومی وب سایت شما

وب سایتی که امروزه خوب به نظر می رسد لزوماً به معنای جلوه های ویژه چندگانه نیست. در حالی که برخی افکت‌ها هنوز توجه را به خود جلب می‌کنند، داشتن طراحی تمیز و منطقی، دارای تعادل رنگ خوب، گرافیک معنادار، به علاوه خوانایی آسان، کلید موفقیت است.

 

در برخی موارد، این ممکن است به معنای استفاده از اصول اولیه شدید باشد، مانند روند محبوب طراحی تخت. هر چه بیشتر بتوانید دیدگاه اصلی خود را کاهش دهید، افراد بیشتری از اقتصاد طراحی شما قدردانی خواهند کرد.

 

طرحی که پیمایش را آسان می کند

بخشی از جنبه ظاهری، ارائه یک چیدمان برجسته با قابلیت ناوبری آسان است. این به معنای منویی است که منطقی است و در مکانی محجوب در صفحه اصلی قرار می گیرد. همچنین به این معنی است که وب سایتی که بیش از حد شلوغ نیست با این همه زنگ و سوت، زمان بارگذاری را کاهش می دهد.

 

در عصر موبایل، سایتی که سرعت بارگذاری آهسته دارد چیز خطرناکی است و می تواند به معنای پرتاب یک کاربر ناامید از سایت شما به سمت یک رقیب باشد. در این زمینه، بهتر است انیمیشن های غیر ضروری یا هر چیز دیگری که پهنای باند بیش از حد مصرف می کند را حذف کنید.

 

مطالب قانع کننده

می دانید چه می گویند، "محتوا پادشاه است." محتوایی که در سایت خود ارائه می کنید نیز تصمیم می گیرد که آیا کسی بماند یا ترک کند. امروزه کاربران به سرعت در مورد محتوا مطالعه می کنند و می توانند فوراً متوجه شوند که منسوخ شده یا خواندن آن بسیار چالش برانگیز است. ارائه محتوا در پاراگراف های کوتاه یا حتی ویدیوها بهترین راه برای ارائه اطلاعات بدون درهم ریختن آن در متن طولانی با فونت های غیرجذاب است.

 

همچنین به جمعیت شناسی فکر کنید و با لحنی مناسب برای آنها بنویسید و نه با لحنی خارج از یا پایین تر از لیگ آنها.

 

اهمیت همیشگی سئو

سئو همیشه مهم بوده است و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. امروزه سئوی تصاویر در چنین فرهنگ بصری مهم است، همانطور که اهمیت اجتناب از سئو کلاه سیاه اهمیت دارد. مورد دوم زمانی اتفاق می افتد که یک متخصص SEO را استخدام می کنید که لینک های اسپم را در وب سایت شما ایجاد می کند. با سرکوب گوگل در این مورد، حتما کارشناسان سئو را استخدام کنید که فقط به شیوه های سئو کلاه سفید پایبند هستند.

 

شما می توانید از آن در اینجا در EnvisionIT Solutions ، همراه با تخصص گسترده در طراحی وب برجسته اطمینان حاصل کنید . با ما تماس بگیرید تا بتوانیم وب سایتی را طراحی کنیم که مطابق با معیارهای مورد انتظار امروز باشد، به علاوه نکات تخصصی بازاریابی ورودی و پشتیبانی فناوری اطلاعات را در طول مسیر به شما ارائه دهیم.

 

سرعت صفحه

جنبه ای که اغلب نادیده گرفته می شود، سرعت صفحه است. شما می توانید همه زنگ ها و سوت ها را داشته باشید. پاپ آپ های بازاریابی، افکت های جاوا اسکریپت عالی، منوهای موبایل فوق العاده و غیره، اما اگر صفحه وب شما دیر بارگذاری می شود، هر جنبه دیگری از وب سایت شما را نفی می کند. مردم از وب‌سایت‌هایی با بارگیری آهسته خوششان نمی‌آید و اگر صفحه به اندازه کافی سریع بارگیری نشود، این احتمال وجود دارد که ظرف چند ثانیه آن را ترک کنند. 

 

  • کبری خجسته
  • ۰
  • ۰

این 18 ویژگی وب سایت را در وب سایت شرکت خود بگنجانید و دستیابی به اهدافتان بسیار آسان تر خواهد بود.

1 . یک نام دامنه به یاد ماندنی

نام دامنه شما آدرس شرکت شما در اینترنت است. این یک نام منحصر به فرد است که کاربران می توانند در نوار جستجوی مرورگر خود تایپ کنند تا وب سایت شما ظاهر شود.

بهترین نام های دامنه به راحتی قابل یادآوری و املا هستند. و سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) را با گنجاندن کلمات کلیدی در جایی که طبیعی است در نظر می گیرند.

2 . ناوبری آسان

یکی دیگر از ویژگی های وب سایت های عالی، ناوبری آسان وب سایت است. هنگامی که یک کاربر در سایت شما قرار می گیرد، باید به راحتی هر چیزی را که نیاز دارد پیدا کند.

اطلاعات محصول؟ یک صفحه درباره؟ اطلاعات تماس شما؟ همه اینها باید در نوک انگشتان آنها باشد. و کاربران هرگز نباید به بن بست برسند. برخی از ویژگی های وب سایت که به ناوبری کمک می کنند عبارتند از:

  • یک نوار ناوبری واضح و بدون درهم و برهم
  • نوار جستجو و توابع جستجوی خوب
  • یک صفحه سفارشی 404
  • لینک داخلی خوب
  • سربرگ و پاورقی آموزنده
  • پودرهای سوخاری

اگر وب‌سایت تجارت الکترونیکی بزرگی دارید، گزینه‌های خوب فیلتر محصول نیز به کاربران کمک می‌کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

3 . سیگنال های اعتماد

یک وب سایت شرکتی خوب، بازدیدکنندگان سایت را متقاعد می کند که شما یک برند قابل اعتماد برای تجارت با آن هستید. در دنیای آنلاین که کلاهبرداری ها رایج هستند، مهم است که به کاربران محتاط وب سایت نشان دهیم که می توانند به وب سایت شما اعتماد کنند.

به همین دلیل یکی از مهمترین ویژگی های یک وب سایت عالی، سیگنال های اعتماد است. این سیگنال ها به عنوان اثبات عمل می کنند. آنها نشان می دهند که کسب و کار شما مورد اعتماد دیگران است - و محصولات و خدمات شما مطابق انتظارات هستند.

بررسی محصول از مشتریان گذشته توصیفات مشتری مجموعه ای از لوگوهای مشتری قبلی رتبه بندی بررسی Trustpilot یا Google. این سیگنال های اعتماد به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند تا از مرورگرها به خریداران تبدیل شوند.

اما این فقط اثبات اجتماعی نیست که مردم را از خط خارج می کند. اطلاعات تماس آسان برای یافتن و یک خط مشی حفظ حریم خصوصی واضح نیز به مردم نشان می دهد که مسئولیت های خود را جدی می گیرید - و در صورت نیاز برای حمایت از آنها در آنجا خواهید بود.

4 . پاک کردن CTA ها (Call to action)

وب‌سایت‌های بزرگ فراخوان‌های واضحی برای اقدام دارند. اینها به بازدیدکنندگان وب سایت می گویند که در مرحله بعد چه کاری انجام دهند. و آنها کمک می کنند تا بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما و قیف مشتری شما منتقل شوند.

CTA های پاک چشم را جلب می کند. آنها از بقیه محتوای یک صفحه وب متمایز هستند. با استفاده از رنگ، تایپوگرافی و کپی قانع کننده، آنها در وادار کردن مشتریان به انجام هر کاری که می خواهید انجام دهند عالی هستند.

این که آیا می خواهید کاربران وب سایت از محصولات شما خرید کنند، خدمات شما را مرور کنند، برای ایمیل های شما ثبت نام کنند یا با تیم شما در تماس باشند، CTA های شفاف آنها را متقاعد می کند که اقدام کنند.

5 . دسترسی

دسترسی به این معنی است که وب سایت شما می تواند توسط هر کسی استفاده شود. این شامل افراد با بینایی یا نابینایی محدود، شنوایی یا ناشنوایی محدود، ناتوانی گفتاری، ناتوانی یادگیری یا ناتوانی جسمی می شود.

وب سایت های بزرگ به دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب پایبند هستند . آنها سایت خود را در قالب های مختلف در دسترس قرار می دهند تا راه های مختلفی را که افراد برای دسترسی به آن انتخاب می کنند، در نظر بگیرند.

بهترین سایت ها با نرم افزار صفحه خوان کار می کنند. کاربران می توانند با استفاده از صفحه کلید در سایت حرکت کنند. طرح های رنگی با در نظر گرفتن کاربران کور رنگ طراحی شده اند. و افزودنی‌های وب‌سایت مانند متن جایگزین تصویر، رونوشت‌های صوتی و زیرنویس‌های ویدیویی به‌صورت استاندارد گنجانده شده‌اند.

6 . UX قوی

UX مخفف تجربه کاربری است. و طراحی تجربه کاربری یکی دیگر از ویژگی های وب سایت است که سایت شما را از متوسط ​​به شگفت انگیز می رساند.

هنگامی که یک وب سایت با در نظر گرفتن UX طراحی می شود، کاربران شما را در مرکز فرآیند قرار می دهد. یک وب سایت تمام اطلاعات و قابلیت های مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این بدان معنی است که هیچ نقطه اصطکاک وجود ندارد. کاربر هرگز احساس ناامیدی نمی کند زیرا نمی تواند کاری را که می خواهد انجام دهد. آنها پیمایش و استفاده از سایت شما را آسان می دانند. از صفحه اصلی گرفته تا فرم های تماس گرفته تا فرآیند پرداخت، همه چیز ساده و کارآمد است.

UX سطح بعدی فراتر می رود. با ویژگی های طراحی غیرمنتظره و هیجان انگیز کاربران را به وجد می آورد. این واقعا به وب سایت و شرکت شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شوند.

وب سایتی می خواهید که بهترین UX را ارائه دهد؟ ما می توانیم کمک کنیم! به برخی از پروژه های طراحی و توسعه وب گذشته ما نگاهی بیندازید تا احساسی نسبت به کاری که انجام می دهیم پیدا کنید.

7 . امنیت درجه یک

امنیت یکی از ویژگی های وب سایت است که نمی توانید از آن غافل شوید. این کمک می کند تا داده های کسب و کار و مشتری خود را ایمن نگه دارید. و همچنین یک عامل کلیدی برای سئو است. اگر سایت شما به اندازه کافی امن نباشد، به رتبه های برتر جستجوی گوگل نمی رسد.

برای محافظت از سایت خود در برابر حملات سایبری و حفظ رتبه SEO خود، باید از پروتکل HTTPS و گواهی SSL استفاده کنید. این کار را برای هکرهای احتمالی سخت تر می کند تا در اطلاعاتی که بین کاربر و سرور وب سایت شما در حال حرکت است دخالت کنند.

میزبان وب شما نیز تفاوت ایجاد می کند. سرورهای اشتراکی بیشترین آسیب پذیری را در برابر حمله دارند. وب سایت های بزرگ اغلب از یک سرور اختصاصی استفاده می کنند زیرا این بهترین امنیت را برای آنها و بازدیدکنندگان وب سایت آنها ارائه می دهد.

8 . طراحی تعاملی

مردم از رایانه های رومیزی، لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند برای دسترسی به وب سایت ها استفاده می کنند. و هر دستگاه دارای یک اندازه صفحه نمایش منحصر به فرد است.

مردم همچنین از مرورگرهای مختلفی برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. کروم و سافاری محبوب ترین ها هستند. اما امروزه حداقل 8 مرورگر دیگر در بریتانیا در حال استفاده هستند.

طراحی ریسپانسیو تضمین می کند که وب سایت شما زیبا به نظر می رسد و در تمام دستگاه ها و مرورگرها به خوبی کار می کند. این کلید برای اطمینان از UX خوب و دیده شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو است.

9 . سرعت بارگذاری سریع

یک وب سایت عالی به سرعت بارگذاری می شود. سرعت ایده آل وب سایت باعث می شود که صفحات در 2 تا 3 ثانیه بارگذاری شوند. و وب سایت های سریع چند مزیت کلیدی دارند.

اول اینکه، بازدیدکنندگان وب سایت بیشتر در سایت شما باقی می مانند. هنگامی که صفحات به سرعت بارگیری می شوند، کاربران برای یافتن یک سایت جایگزین به نتایج جستجو مراجعه نمی کنند.

دوم، این نوع فعالیت کاربر تمام سیگنال های مناسب را به گوگل ارسال می کند. سرعت های بالا و نرخ پرش پایین به گوگل نشان می دهد که سایت شما UX خوبی ارائه می دهد. بنابراین به احتمال زیاد سایت خود را در رتبه های برتر SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) خواهید دید.

10 . طراحی برند

وب سایت شما باید شبیه به شما باشد. نه مانند یکی از وب سایت های متعدد قالب که در حال حاضر اینترنت را شلوغ کرده اند. باید به بازدیدکنندگان وب سایت بگوید که شما چه کسی هستید و چه چیزی را مطرح می کنید. و باید تاثیری ماندگار بگذارد.

برای رسیدن به این هدف، به طراحی وب سایت با برند نیاز دارید . این بدان معناست که وب سایت خود را – انتخاب رنگ ها، فونت ها، تصاویر و موارد دیگر – با در نظر گرفتن هویت برند واضح طراحی کنید.

هنگامی که هویت برند خود را از طریق وب سایت خود به اشتراک می گذارید، ایجاد ارتباط عاطفی با کاربران وب سایت آسان تر خواهید بود. این به اعتماد، وفاداری و شناخت بهتر برند ترجمه می شود.

  • کبری خجسته