نرخ کلیک (CTR) نسبت تعداد کلیکها روی یک پیوند خاص یا فراخوان برای اقدام (همچنین به عنوان CTA شناخته میشود، برای مثال متن «بیشتر بدانید» در پایین یک کمپین بازاریابی ایمیلی) به تعداد دفعاتی که افراد در معرض پیوند قرار گرفتند (معروف به تعداد برداشت ها).
در اینجا یک فرمول ساده نرخ کلیک آمده است:
CTR = (کلیک از طریق / نمایش) x 100
به عنوان مثال، اگر 100 نفر یک تبلیغ آنلاین ببینند و 5 نفر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول کلیک کنند، آن تبلیغ دارای CTR 5٪ است.
CTR را می توان برای اندازه گیری موفقیت نتایج جستجوی پرداخت به ازای کلیک (PPC) (به عنوان مثال با گوگل ادوردز یا سایر موتورهای جستجو)، CTAها در صفحه فرود، یا لینک ها در پست های وبلاگ و کمپین های ایمیل استفاده کرد.
چرا CTR مهم است
CTR یک معیار مهم است زیرا به شما کمک میکند تا مشتریان خود را درک کنید —به شما میگوید در هنگام تلاش برای دستیابی به مخاطبان هدف چه چیزی کار میکند (و چه چیزی کار نمیکند). CTR پایین میتواند نشاندهنده این باشد که شما مخاطبان اشتباهی را هدف قرار دادهاید یا به زبان آنها به اندازه کافی متقاعدکننده صحبت نمیکنید تا آنها را متقاعد کنید که کلیک کنند.
بیایید یک کمپین تبلیغاتی جستجوی پولی را مثال بزنیم که افراد را به وب سایت، فروشگاه تجارت الکترونیک یا صفحه فرود شما هدایت می کند. CTR یک آگهی آنلاین به شما امکان می دهد بدانید که تبلیغ چقدر در جذب مشتریان بالقوه موثر است . سپس میتوانید کپی آگهی، موقعیت آگهی و CTAها را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک بالاترین CTR را دارد.
CTR خوب چیست؟
CTR بین صنایع متفاوت است. برای تعیین اینکه نرخ کلیک خوب برای کسب و کار شما چگونه به نظر می رسد ، می توانید با تحقیق در مورد میانگین نرخ کلیک در صنعت خود شروع کنید. هنگامی که درک درستی از معیارهای موجود و میانگینهای صنعت به دست آوردید، میتوانید اقداماتی را برای دریافت CTR بالاتر و رسیدن به اهداف کسبوکار خود آغاز کنید.
- ۰۳/۰۲/۲۵