بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)، در ساده ترین عبارت، فرآیند ایجاد تغییرات در وب سایت شما به منظور مشاهده بیشتر آن برای موتورهای جستجو و بهبود رتبه سایت شما است.
اما بهبود سئو فرآیندی نیست که بخواهید بدون داشتن یک استراتژی به سادگی وارد آن شوید. بنابراین، بهترین قدم اول در توسعه استراتژی سئوی خود ، انجام تجزیه و تحلیل سئو است.
نمی توان انکار کرد: محتوا همچنان سنگ بنای سئوی موفق است. در عصری که با اضافه بار اطلاعات و کاربران بی حوصله فزاینده مشخص شده است، بدون شک محتوای بهینه مختصر، بی عارضه و مستقیماً به اصل مطلب است.
بنابراین بیایید ببینیم چگونه میتوانید محتوای موجود خود را تجزیه و تحلیل کنید و آن را بهروزرسانی کنید تا مطمئن شوید که با بهترین آمار ترافیک به آینده میروید که منجر به بازاریابی ارزشمند و سرنخهای واجد شرایط فروش میشود.
تحلیل سئو چیست؟
تجزیه و تحلیل سئو تمام فرصت های موجود در سایت خود را که می توانید برای بهبود پتانسیل رتبه بندی خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بررسی کنید، روشن می کند. این شامل ممیزی سایت شما و شناسایی مکان هایی است که می توانید برای ربات های موتور جستجو بهینه سازی کنید.
با تجزیه و تحلیل سئو، می توانید متوجه شوید که چه جنبه هایی از استراتژی سئو شما کار می کند و بزرگترین موانع شما چیست که مانع از بهبود رتبه سایت شما می شود.
چرا تجزیه و تحلیل سئو مهم است؟
بینشهایی که از تجزیه و تحلیل سئو به دست میآورید به شما جهت میدهد که کجا میتوانید محتوا و جنبههای فنی سایت خود را بهبود ببخشید تا تجربه بهتری برای بازدیدکنندگان ارائه دهید و زمینه موتورهای جستجو و روابط بین محتوای شما و جستجوی جستجویی که بازدیدکنندگان از آن استفاده میکنند را نشان دهید.
به بیان ساده، تجزیه و تحلیل سئو برای شما ضروری است تا رتبه بالاتری کسب کنید، دسترسی خود را گسترش دهید، ترافیک را افزایش دهید و به اهداف تجاری خود برسید.
با تجزیه و تحلیل، شما در تاریکی عکس نمی گیرید. شما تصمیمات استراتژیک می گیرید که زمان و منابع صرف شده را کاهش می دهد.
بدون تجزیه و تحلیل کامل سئو سایت شما، تصمیم گیری آگاهانه برای بهبود رتبه سایت خود در SERP تقریبا غیرممکن است.
نحوه تجزیه و تحلیل سئوی درون صفحه: چک لیست رایگان
تجزیه و تحلیل صحیح سئوی صفحه ممکن است کمی طول بکشد. عوامل زیادی در فرآیند تجزیه و تحلیل سئوی درون صفحه دخیل هستند، اما با چک لیست ما، می توانید حسابرسی سئوی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سایت خود را به درستی بهینه می کنید.
ابتدا، بیایید عناصر دخیل در سئوی درون صفحه را مورد بحث قرار دهیم.
سئو درون صفحه چیست؟
سئو داخلی به فرآیند بهینه سازی یک صفحه وب برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو به منظور کسب ترافیک بیشتر اشاره دارد. در صفحه شامل محتوای صفحه، معماری صفحه و کد منبع HTML است
تمرکز بر سئوی درون صفحه برای کسب و کار شما بسیار ارزشمند است زیرا اطلاعاتی را در مورد نحوه ارائه ارزش سایت شما به افراد با موتورهای جستجو در میان می گذارد. در اصل، این کمک می کند تا سایت شما توسط ربات های موتور جستجو و انسان ها به طور یکسان شناسایی شود.
بهینه سازی ضعیف در صفحه می تواند مانع از یافتن سایت شما از طریق جستجوی ارگانیک شود. و چیزی که در مورد سئو داخلی صفحه وجود دارد این است که همه چیز به شما بستگی دارد. به همین دلیل مهم است که یاد بگیرید چگونه آن را تجزیه و تحلیل کنید و آن را با روندهای فعلی سئوی درون صفحه مطابقت دهید.
از چک لیست سئو زیر استفاده کنید تا مطمئن شوید که یک صفحه از محتوا را به درستی بهینه می کنید.
چک لیست سئوی درون صفحه شما
تلاشهای شما در سئو به سئوی درون صفحه ختم نمیشود. همچنین باید یاد بگیرید که چگونه سئوی خارج از صفحه را تجزیه و تحلیل کنید.
نحوه تجزیه و تحلیل سئوی خارج از صفحه: چک لیست رایگان
از چک لیست و توضیحات ما در مورد سئوی خارج از صفحه استفاده کنید تا درک خود را از نحوه کارکرد سئو خارج از صفحه برای شما عمیق تر کنید.
سئو خارج از صفحه چیست؟
سئوی خارج از صفحه اصطلاحی است که فعالیتهای سئوی را که شما و تیمتان در خارج از وبسایت خود انجام میدهید برای ارتقای رتبه یک صفحه وب در موتورهای جستجو توصیف میکند. سئوی خارج از صفحه شامل جنبه هایی مانند لینک سازی داخلی، لینک سازی خارجی، وبلاگ نویسی مهمان، و دایرکتوری ها و سایت های استناد محلی است .
استفاده از سئوی خارج از صفحه در استراتژی شما می تواند به صفحه وب شما کمک کند تا در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه اول را کسب کند.
از چک لیست سئوی خارج از صفحه ما برای شروع بهبود رتبه خود استفاده کنید.
چک لیست سئوی خارج از صفحه شما
چگونه یک تحلیل سئو سایت خود را در 10 مرحله سریع انجام دهید
در اینجا 10 مرحله کلیدی وجود دارد که باید هنگام انجام تجزیه و تحلیل سئو انجام دهید.
1. قابلیت مشاهده خود را در گوگل بررسی کنید.
رتبه وب سایت شما در گوگل چگونه است؟ میانگین موقعیت در SERP چقدر است؟
هنگام شروع تجزیه و تحلیل سئو، مهم است که با دید پرنده شروع کنید. مشخص کنید که چه تعداد از صفحات وب سایت شما در موتور جستجو رتبه بندی شده اند و درک بهتری از دید کلی وب سایت خود در گوگل داشته باشید.
2. URL ها و توضیحات متا را بررسی کنید.
URL ها باید به حدود چهار تا پنج کلمه کوتاه شوند که محتوای موجود در صفحه را توصیف می کنند. به عنوان مثال، مقاله ما " چگونه از جستجوی سایت گوگل برای خزیدن در کل وب سایت خود استفاده کنیم" یک URL ساده از "چگونه از جستجوی سایت گوگل استفاده کنیم" دارد.
اگر URL های شما طولانی یا نامربوط هستند، می توانید آنها را بهینه سازی و ویرایش کنید تا ربات های موتور جستجو بهتر بفهمند چه چیزی در صفحه است. اما، هشدار داده شود، این می تواند بر روی آب پیوند URL قدیمی تأثیر بگذارد.
با این حال ، میتوانید توضیحات متا را تا جایی که میخواهید ویرایش کنید. توضیحات متا شما باید شامل کلمات کلیدی اولیه و ثانویه باشد و به درستی مطالب صفحه شما را خلاصه کند.
- ۰۳/۰۵/۲۳