چرا از موشن گرافیک استفاده کنیم؟
موشن گرافیک برای حوزههای مختلف مناسب است، به خصوص زمانی که قرار است موضوعی به شکلی انتزاعیتر ارائه شود، به عنوان مثال، برای توضیح فرآیند، طراحی یک اپلیکیشن یا تیتراژ. اشکال متحرک، همراه با تغییر رنگها و پسزمینهها، جلوهای بسیار پویا دارند و بنابراین توجه مخاطب را جلب میکنند.
به همین دلیل است که این نوع انیمیشن برای آموزش و ویدیوهای توضیحی و همچنین برای کانالهای رسانههای اجتماعی جهت جان بخشیدن بیشتر به اطلاعات متنی مناسب است.
از آنجایی که این نوع انیمیشن مبتنی بر آیکونها و تایپوگرافی است، نسبت به انیمیشن شخصیت یا انیمیشن فریم به فریم، زمان کمتری نیز میبرد.
تجربه کاربری مثبت از طریق موشن گرافیک
تجربه کاربری (UX) به درک و احساسات کاربر هنگام استفاده از یک محصول خاص، عمدتاً در حوزه رسانههای دیجیتال، اشاره دارد. در این حوزه، موشن گرافیک میتواند سهم تعیینکنندهای داشته باشد. دلیل این امر این است که طراحی موشن میتواند پیمایش در یک صفحه وب را آسانتر و قابل پیشبینیتر کند. به عنوان مثال، اشیاء خاص فقط پس از کلیک و حرکت با نشانگر ماوس میتوانند ظاهر شوند.
علاوه بر این، به ویژه زمینههای پیچیده و مفاهیم خشک را میتوان با حرکت دادن عناصر گرافیکی به روشی که به راحتی قابل فهم باشد، نشان داد.
اما حتی عناصر بسیار ساده، مانند دکمه فراخوان عمل، میتوانند با کمک طراحی موشن، توجه مخاطب را جلب کنند. در مجموع، طراحی موشن به صفحه وب ظاهری پویا و مدرن میدهد و به طور مثبت به تجربه کاربری کمک میکند.
طراحی حرکت در بازاریابی
عناصر گرافیکی متحرک وسیلهای عالی برای برقراری ارتباط هستند و بنابراین میتوانند به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی به طور مؤثر مورد استفاده قرار گیرند. گرافیکهای متحرک، پیامهای برند و ارزش افزوده فردی را به درستی نمایش میدهند، به طوری که مشتری بالقوه در فرآیند تصمیمگیری پشتیبانی میشود.
محتوای متحرک همچنین در شبکههای اجتماعی تا ۱۲۰۰٪ بیشتر از عناصر ثابت به اشتراک گذاشته میشود. بنابراین شما به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا میکنید و آگاهی بیشتری از برند ایجاد میکنید. برای این منظور، ویدیو حتی لازم نیست طولانی باشد. کاملاً برعکس - به خصوص "محتوای میان وعده"، یعنی محتوای بسیار کوتاه، روز به روز در شبکههای اجتماعی محبوبتر میشود. بنابراین، یک GIF ساده با عناصر گرافیکی متحرک میتواند شما را از رقبا متمایز کند.
به طور کلی، کاربران ۹۵٪ از محتوایی را که به صورت محتوای متحرک ارائه شده است، به خاطر میسپارند. در مورد محتوای متنی، این رقم تنها ۱۰٪ است. این همچنین بدان معنی است که ادغام گرافیک متحرک تأثیر ماندگاری دارد.
و باید اعتراف کنید که یک ویدیوی انیمیشنی واقعاً بسیار جذابتر از یک متن طولانی به نظر میرسد.
طراحی حرکت چگونه کار میکند؟
مخصوصاً وقتی محتوای خاصی به خوبی طراحی شده باشد و سبکی متناسبی داشته باشد، اغلب برای یک فرد غیرمتخصص، کار چندان پیچیدهای به نظر نمیرسد. اما البته، به این سادگی هم نیست. طراحان حرکتی آموزشدیدهای وجود دارند که این کار را به اشتیاق خود تبدیل کردهاند. و همه برای آن مناسب نیستند. علاوه بر تخصص فنی، یک طراح حرکتی باید بسیار جزئینگر و خلاق باشد، درک خوبی از زمان داشته باشد و صبر زیادی داشته باشد. از آنجایی که این کار اغلب به بسیاری از اعضای تیم دیگر بستگی دارد یا به بسیاری از مراحل تولید دیگر مرتبط است، مهارتهای سازمانی نیز مورد نیاز است.
برای طراحی موشن گرافیک در رشت و گیلان به وب سایت خجسته وب مراجعه کنید.
خب... و حالا چطور میتوانیم این پویاییها را در عناصر گرافیکی ادغام کنیم؟ برای اینکه یک پاسخ دست اول به شما بدهم، این سوال را از طراحان حرکت Cleverclip خود میپرسم. خب، این هم ورودی:
اغلب، یک طراح موشن گرافیک، یک تصویر ثابت به نام فریمهای سبک را از یک طراح یا تصویرگر دریافت میکند. او با استفاده از نرمافزارهای انیمیشن مانند Adobe After Effects، آنها را برای انیمیشن آماده میکند. گاهی اوقات طراح موشن گرافیک باید قبل از ادامه، طرح را تطبیق دهد، تغییر دهد یا حتی کاملاً از نو بسازد.
در مرحله بعد، آنها یک طراحی صدای اولیه و در صورت لزوم، صدای راوی را اضافه میکنند تا تصاویر جداگانه برای مطابقت با روایت و ریتم موسیقی زمانبندی شوند. پس از تعیین میزان تقریبی، جادو آغاز میشود - که به عنوان "فرآیند فریمبندی کلیدی" نیز شناخته میشود. در اینجا، هر عنصر گرافیکی میتواند ویژگیهای خود (مثلاً موقعیت، مقیاس، چرخش) را با پیشرفت تغییر دهد. گاهی اوقات یک صحنه میتواند از صدها عنصر تشکیل شود که همگی توسط یک طراح حرکت هماهنگ میشوند.
- ۰۴/۰۴/۰۶