طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

  • ۰
  • ۰
تصور کنید که وب سایت شما (یا مشتریان) می تواند برای هر کلمه کلیدی مرتبط با یک جایگاه مورد نظر رتبه بندی کند.
برای سفارش سئو سایت در انزلی و سئو سایت در لاهیجان اینجا کلیک کنید.

مرجع موضوعی را وارد کنید.

حالا تصور کنید که حتی بدون لینک بیلدینگ هم می توانید به این هدف برسید.

اگر برخی از افراد در دنیای سئو را باور کنیم، این امر توسط هر کسی که مایل به نوشتن محتوا در مورد همه چیز در یک موضوع باشد قابل دستیابی است.

اما به طور واقع بینانه، شما هنوز هم باید انتظار ایجاد لینک و انجام بسیاری از فعالیت های دیگر سئو را داشته باشید. اقتدار موضعی یک گلوله نقره ای نیست.

اما هنوز هم ارزش وقت گذاشتن را دارد. 

در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد اقتدار موضعی و نحوه ساخت آن برای سایت های خود بدانید، یاد خواهید گرفت.

اتوریتی موضوعی یک مفهوم SEO است که در آن یک وب سایت قصد دارد در یک یا چند موضوع به مرجع اصلی تبدیل شود. 

ایجاد اقتدار موضوعی در مورد کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع یک وب سایت است تا پتانسیل بهتری برای رتبه بندی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع داشته باشد.

فرض کنید می خواهید مقالاتی را در مورد موضوع پودر پروتئین رتبه بندی کنید. نوشتن تنها یک مقاله با هدف «پودر پروتئین» احتمالاً برای رقابت در این جایگاه کافی نیست.

چرا؟ زیرا این یک موضوع گسترده است و شما نمی توانید همه چیز را در یک مقاله پوشش دهید.

برای ایجاد قدرت موضعی، باید همه چیز مربوط به پروتئین را پوشش دهید، مانند: 

  • "پروتئین چیست"
  • پودر پروتئین چه می کند
  • بهترین پودر پروتئین چیست؟
  • نحوه استفاده از پودر پروتئین
  • پودر پروتئین چقدر ماندگاری دارد
  • نحوه استفاده از پودر پروتئین برای کاهش وزن

اعتبار موضوعی زمانی حاصل می شود که یک سایت به جای تمرکز بر کلمات کلیدی منفرد، یک موضوع را به طور کامل پوشش دهد. 

اگر زمان زیادی را صرف جستجو در SERP ها کرده اید و به دنبال فرصت های سئو هستید (و صادقانه بگوییم، شما این کار را کرده اید)، احتمالاً متوجه شده اید که سایت هایی با امتیاز دامنه پایین (DR) رتبه خوبی دارند – به لطف اعتبار موضوعی.

به عنوان مثال، SERP ها را برای کلمه کلیدی "هدایای دوچرخه کوهستان" بررسی کنید:

 

در نگاه اول، انتظار دارید یک فروشگاه بزرگ تجارت الکترونیک مانند آمازون (DR 96) را در بالای نتایج جستجو برای کلمه کلیدی متمرکز بر محصول مانند این ببینید.

با این حال، یک سایت DR 23 در رتبه دوم قرار دارد و بسیار بالاتر از آمازون است.

چرا این است؟

احتمالاً به این دلیل که twowheeledwanderer.com یک سایت است که همه چیز درباره دوچرخه است. در حالی که آمازون (اگرچه از نظر معیارهای سئو بسیار قوی تر است ) فاقد اعتبار موضوعی برای دامنه خود است، زیرا چیزهای عمومی تری را می فروشد.

اگرچه لازم به ذکر است که هدف جستجو در اینجا نیز نقش مهمی ایفا می کند. آمازون تنها صفحه ای در این SERP ها است که دارای صفحه دسته بندی محصول است، در حالی که بقیه مقاله ها / راهنمای هدیه هستند.

این فقط یک مثال است که در آن یک وب سایت با قدرت موضوعی از بازیکنان معتبرتر برتری دارد.

گوگل به عنوان یک موتور جستجو با تداعی های معنایی کار می کند. این بدان معنی است که باید یک وب سایت را با یک موضوع مرتبط کند تا آن را به عنوان یک منبع مرتبط برای کلمات کلیدی که بخشی از آن موضوع هستند رتبه بندی کند.

اگر محتوای زیادی در مورد یک موضوع خاص دارید، این امکان ایجاد لینک های داخلی مرتبط تری را فراهم می کند، که به گوگل و کاربران امکان می دهد محتوای شما را راحت تر پیدا کنند که به نوبه خود ممکن است بک لینک های طبیعی تری برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر هیچ چیز دیگری را از مفهوم ایجاد اقتدار موضعی حذف نمی کنید، این را در نظر بگیرید:

هنگامی که محتوایی را پیرامون یک موضوع ایجاد می‌کنید و آن‌ها را به هم پیوند می‌دهید، قدرت موضوعی شما از نظر گوگل افزایش می‌یابد. این به شما کمک می‌کند که نشان دهید آگاه هستید، به عنوان یک منبع معتبر در مورد موضوع و یک منبع قابل اعتماد.

قبل از اینکه جلوتر برویم، بیایید در مورد فیل در اتاق بحث کنیم:

اسپویلر این بخش: هیچ کس واقعا نمی داند.

با معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در سال 2013، قدرت موضوعی اهمیت فزاینده ای پیدا کرد. 

این سیستم رتبه بندی محتوا را تغییر داد به طوری که بر اساس ارتباط با جست و جوی کاربر تعیین شد. 

قبل از مرغ مگس خوار، کلمات کلیدی تاکید اصلی الگوریتم های جستجوی گوگل بودند. برای اینکه گوگل بفهمد کاربر به دنبال چه چیزی است، از کلمات کلیدی استفاده شده است.

با این حال، گوگل به سادگی نمی تواند زمینه جستجوی کاربران را درک کند. 

تاریخچه (بسیار) مختصری از گوگل و اقتدار

در طول سال ها، گوگل بیشتر به سمت جستجوی معنایی حرکت کرده است :

  • 2011 - گوگل "موتور جستجوی ساختاریافته" را برای ساختاردهی اطلاعات در وب اعلام کرد.
  • 2012 - Google Graph دانش را برای درک بهتر اطلاعات در مورد موجودیت های دنیای واقعی راه اندازی کرد.
  • 2013 – الگوریتم مرغ مگس خوار سایت ها را بر اساس لینک های ورودی و کلمات کلیدی رتبه بندی می کند. گوگل اکنون می تواند محتوا را بر اساس ارتباط با یک پرس و جو رتبه بندی کند. 
  • 2018 - به‌روزرسانی Google Medic به این معنی است که محتوای YMYL برای رتبه‌بندی باید تخصص، اقتدار و قابلیت اعتماد (EAT) را نشان دهد.
  • 2019 - BERT راه اندازی شد. الگویی برای درک بهتر روابط بین کلمات، مفاهیم و موجودات در زبان انسان است.

شما واقعاً نمی توانید در مورد مرجعیت موضوعی بدون ذکر EAT در برخی موارد صحبت کنید.

EAT (تخصص، اقتدار و اعتماد)

تاکید گوگل بر "تخصص" و "وب سایت های معتبر" را می توان در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت آن مشاهده کرد :

صفحات و وب‌سایت‌های با کیفیت بالا از تخصص بسیار بالایی برخوردار هستند یا بسیار معتبر یا بسیار قابل اعتماد هستند.

این نشان می دهد که ایجاد شهرت برای وب سایت شما به عنوان یک "متخصص موضوع" احتمالاً به جنبه "اقتدار" در EAT کمک می کند. 

در حالی که EAT یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست ، این مفهوم به اطلاع‌رسانی الگوریتم‌های رتبه‌بندی کمک می‌کند. بنابراین وقتی گوگل وب سایت شما را به عنوان یک منبع خبره در مورد یک موضوع می بیند، احتمال اینکه محتوای شما را بالاتر می برد، بیشتر می شود.

  • ۰۳/۰۷/۲۶
  • کبری خجسته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی