طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

  • ۰
  • ۰

هدف سایت تجارت الکترونیک شما هدایت خریدار به انجام یک کار است - خرید یک محصول آنلاین. تجربه کاربری یکی از مهمترین عواملی است که تعیین می‌کند فروشگاه آنلاین شما چقدر به راحتی به این هدف دست می‌یابد و تنها راه ارائه یک تجربه کاربری برجسته به بازدیدکنندگان شما از طریق طراحی خوب است.

طراحی چیزی فراتر از صرفاً دکوراسیون است. همانطور که استیو جابز با فصاحت بیان کرد ، طراحی «فقط ظاهر و حس آن نیست»، بلکه «نحوه کارکرد آن» نیز هست. طراحی وب حرفه‌ای نه تنها باعث می‌شود فروشگاه آنلاین شما زیباتر به نظر برسد، بلکه تجربه‌ای را که کاربران شما در وب‌سایت شما خواهند داشت نیز تعیین می‌کند.

در واقع، یک وب‌سایت تجارت الکترونیک با طراحی حرفه‌ای، کاربرپسند، جذاب و پیمایش آن لذت‌بخش خواهد بود. یک طراحی واقعاً خوب، کل تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و بر شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) اصلی شما - مانند نرخ کلیک (CTR) و نرخ پرش (Bounce Rate) - و در نهایت، درآمد خالص تأثیر می‌گذارد.

اما چگونه یک فروشگاه آنلاین عالی ایجاد می‌کنید؟ در اینجا 10 نکته برای طراحی یک سایت تجارت الکترونیک که تجربه‌ای عالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، آورده شده است.

۱. پیمایش سایت خود را آسان کنید

هیچ‌کس دوست ندارد وارد وب‌سایتی شود و نداند کجا می‌تواند محصول مورد نظرش را پیدا کند. برای جلوگیری از بازگشت بازدیدکنندگان ناامید به نتایج جستجوی گوگل، باید وب‌سایت خود را به روشی استاندارد و قابل فهم سازماندهی کنید.

اغلب اوقات، محصولات در سایت‌های تجارت الکترونیک به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در نوار منو واقع در بالای صفحه (اما زیر لوگو) یا در سمت چپ نمایش داده می‌شوند.

 

 

فیلترها همچنین نقش مهمی در آسان‌تر کردن یافتن آنچه مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند - چه سایز خاصی از کفش باشد و چه یک مدل خاص آیفون - ایفا می‌کنند. مطمئن شوید که اضافه کردن و حذف فیلترها به راحتی و بدون مجبور کردن کاربر به بازگشت به صفحه اصلی امکان‌پذیر است. همچنین، هر سایت تجارت الکترونیک باید یک نوار جستجو داشته باشد که باید برای همه قابل مشاهده باشد و عموماً در گوشه بالا سمت راست همه صفحات قرار دارد.

۲. از تصاویر با کیفیت و توضیحات صادقانه برای محصول استفاده کنید

بزرگترین تفاوت بین یک وب‌سایت تجارت الکترونیک و یک فروشگاه واقعی این است که بازدیدکنندگان نمی‌توانند محصولاتی را که قصد خرید آنها را دارند، لمس و لمس کنند. با استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، که باید محصول را از زوایای مختلف نمایش دهند، درک ظاهر محصول را برای آنها آسان‌تر کنید. تصاویر تعاملی، که به عنوان مثال، دیدن یک قطعه مبلمان را به صورت سه‌بعدی یا نگاهی به داخل یک کتاب ممکن می‌سازند، واقعاً می‌توانند فراتر از تصور عمل کنند.

 

 

توضیحات محصول همچنین نقش مهمی در کمک به مشتریان در انتخاب محصول مناسب خود دارند و عنصر اعتماد را به آنها می‌افزایند. توضیحات باید مختصر و مفید باشند، اما به اندازه کافی طولانی باشند تا تمام ویژگی‌های مهم کالا را در بر بگیرند. همچنین، آنها باید تا حد امکان صادقانه باشند، زیرا این امر به کاهش تعداد مرجوعی‌ها کمک می‌کند.

 

 

 

۳. یک سلسله مراتب بصری ایجاد کنید

درست مانند هر کاتالوگ یا مجله چاپی، فروشگاه‌های آنلاین نیز به یک سلسله مراتب بصری نیاز دارند. ویژگی‌های هر عنصر، مانند اندازه و رنگ آن، و همچنین فاصله‌گذاری و طرح کلی، تعیین می‌کند که چه چیزی و به چه ترتیبی دیده می‌شود و چه چیزی مهم‌تر تلقی می‌شود.

 

 

رنگ‌ها همچنین نقش مهمی در تعیین سلسله مراتب بصری یک صفحه وب دارند. به طور کلی، رنگ‌های قوی و واضح مانند قرمز و نارنجی برای عناصر مرکزی مانند CTAها و دکمه‌ها بهتر است استفاده شوند زیرا نسبت به رنگ‌های خنثی مانند سفید و بژ که به عنوان رنگ‌های پس‌زمینه بسیار کاربردی‌تر هستند، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. استفاده از رنگ‌ها در دو انتهای مخالف چرخه رنگ اغلب می‌تواند یک تاکتیک واقعاً خوب برای ایجاد توجه در کنار یکدیگر باشد.

۴. آن را به‌روز نگه دارید

هیچ چیز بدتر از این نیست که کالایی را که مدت‌ها به دنبالش بودید پیدا کنید و بعد متوجه شوید که تا ماه آینده تحویل داده نخواهد شد. شاید ساده به نظر برسد، اما به‌روز نگه داشتن وب‌سایت تجارت الکترونیک شما برای یک تجربه کاربری بهینه بسیار مهم است. کالاهایی را که موجود نیستند حذف کنید یا به وضوح برچسب‌گذاری کنید تا سفری روان را برای مشتری خود تضمین کنید.

 

شاتر استوک/راوپیکسِل.کام

۵. کاری کنید گوگل آن را دوست داشته باشد

مانند هر وب‌سایت دیگری، اگر یک فروشگاه آنلاین با طراحی زیبا نداشته باشد و در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نشود، هیچ فایده‌ای ندارد. استخدام یک مدیر سئو یا پیروی از بهترین شیوه‌های اولیه سئو، شروع بسیار خوبی برای قابل جستجو و قابل مشاهده کردن وب‌سایت شما در SERP است.

با گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در تمام تگ‌های عنوان، H1ها و توضیحات متا، سایت خود را برای آنها بهینه کنید. توضیحات محصول را به‌روز نگه دارید و مطمئن شوید که دائماً محتوای تازه منتشر می‌کنید - چه از طریق وبلاگ و چه از طریق بخش اخبار.

همچنین، دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی را اضافه کنید تا محتوای شما قابل اشتراک‌گذاری باشد و سیگنال‌های اجتماعی را افزایش دهید.

 

 

 

 

۷. همه چیز به دکمه‌ها مربوط می‌شود

هیچ عنصر دیگری در یک وب‌سایت تجارت الکترونیک به اندازه دکمه‌های فراخوان (Call to action) دست کم گرفته نمی‌شود. دکمه‌های فراخوان به شما کمک می‌کنند تا بازدیدکنندگان خود را به سمت پایین قیف فروش هدایت کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنید. به این ترتیب، آنها مستقیماً بر نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل و درآمد خالص تأثیر می‌گذارند. بنابراین، دکمه‌های فراخوان باید با دقت در محل مورد نظر قرار گرفته و طراحی شوند.

 

 

تمام دکمه‌های فراخوان عمل (CTA) باید قابل مشاهده و کلیک باشند و رنگ آنها در هر صفحه مشخص باشد. همچنین، متن آنها باید کوتاه، دقیق و شامل یک فعل عملی باشد، مانند «همین حالا بخرید»، «به سبد خرید اضافه کنید» یا «با پی‌پال پرداخت کنید». به عنوان مثال، صفحه طراحی لوگوی ما را در نظر بگیرید . دکمه «دریافت طرح» شامل یک کلمه عملی «دریافت» است و توجه داشته باشید که اندازه آن با اندازه متن هدر یکسان است تا بر اهمیت نسبی آن برای کاربر تأکید شود.

۸. مطمئن شوید که مطابق با برند است

هیچ چیز به اندازه یک استراتژی برندسازی موثر، فروشگاه آنلاین شما را قابل اعتمادتر نمی‌کند. ضمن ایجاد اعتبار و شخصیت برند خود در رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های آفلاین و از طریق تمام کانال‌های بازاریابی، مطمئن شوید که وب‌سایت شما با دستورالعمل‌های برند و هویت بصری شما مطابقت دارد.

 

 

لوگو مهم‌ترین جزء بصری برند شماست و باید به وضوح در قسمت بالای وب‌سایت شما قرار گیرد - به طور کلی، به عنوان بهترین روش، در گوشه بالا سمت چپ. همچنین، رنگ‌ها و فونت‌هایی که انتخاب می‌کنید باید مختص برند شما باشند و در سراسر وب‌سایت و مواد بازاریابی شما - از ایمیل‌ها گرفته تا بروشورها، از بنرهای نمایشی گرفته تا تبلیغات چاپی - سازگار باشند.

۹. کوتاه بنویسید

هنگام ساخت وب‌سایت تجارت الکترونیک خود، مطمئن شوید که سعی می‌کنید قیف فروش را که انتظار می‌رود بازدیدکنندگان شما از آن عبور کنند، تا حد امکان ساده نگه دارید. از شر صفحات اضافی خلاص شوید، فرآیند پرداخت را کوتاه کنید و آن را به حداقل برسانید. با هر کلیک اضافی، برخی از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهید.

تینا راث آیزنبرگ ، مربی اسپاتیفای ، پیشنهاد می‌کند که «باید خرید چیزی را آسان کنید. کاری نکنید که کسی ده بار کلیک کند تا به سبد خرید برسد و سپس ده بار دیگر کلیک کند تا پرداخت کند. مطمئن شوید که اگر کسی به محصول شما علاقه‌مند است، می‌تواند به سرعت و به طور موثر پرداخت کند و سفارش در راه است.»

۱۰. تست A/B را روی همه جنبه‌ها انجام دهید

در آخر، به یاد داشته باشید که هر تغییری را که در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید، تست A/B انجام دهید . هنگام خواندن راهنماها، بهترین شیوه‌ها و مقالات وبلاگ (از جمله این مورد!) بسیار دقیق باشید و توجه داشته باشید که چیزی که برای سایر فروشگاه‌های آنلاین مفید است، ممکن است برای شما مفید نباشد. ابزارهای مختلفی مانند Optimizely یا Unbounce وجود دارند که به شما در آزمایش صفحات فرود و سایر عناصر کمک می‌کنند. قبل از اجرای یک تغییر عمده در کل وب‌سایت، حتماً آن را روی یک صفحه واحد آزمایش کنید و زمانی را برای ارزیابی داده‌ها اختصاص دهید.

در پایان، طراحی وب نقش حیاتی در تجارت الکترونیک ایفا می‌کند. ناوبری، سلسله مراتب بصری، برندسازی - همه این عناصر باید با دقت برنامه‌ریزی و توسط متخصصان باتجربه طراحی شوند. برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین که مشتریان شما آن را دوست داشته باشند، لازم است با یک طراح وب حرفه‌ای همکاری کنید، که به همراه توسعه‌دهنده وب شما، بهترین تجربه کاربری را که تاکنون داشته‌اند، به بازدیدکنندگان شما ارائه دهند.

  • ۰۴/۰۴/۲۴
  • کبری خجسته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی