طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

  • ۰
  • ۰

شما باید با دقت انتخاب کنید. به همین دلیل است که:

  • یک طرح‌بندی خوب، کاربران را در سایت نگه می‌دارد زیرا اطلاعات مهم را به راحتی در دسترس و به راحتی پیدا می‌کند. یک طرح‌بندی بد، کاربران را ناامید می‌کند و سپس به سرعت سایت را ترک می‌کنند زیرا نمی‌توانند آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کنند.

به همین دلیل، بهتر است تا زمانی که برای یافتن یک طرح‌بندی خوب نیاز دارید، وقت بگذارید زیرا کاربران بیشتر از چند ثانیه وقت خود را به شما نمی‌دهند.

  • رابطه‌ی قوی بین طرح‌بندی و میزان تعامل کاربران با وب‌سایت وجود دارد . این موضوع تعیین می‌کند که آنها چه مدت در صفحات وب‌سایت می‌مانند، چند صفحه را مرور می‌کنند و چند وقت یکبار به وب‌سایت برمی‌گردند.

بنابراین، علاوه بر غلبه بر مشکل انتخاب فوری، یک طرح‌بندی خوب مزایای دیگری نیز دارد. جذب بازدیدکنندگان می‌تواند تلاشی ارزشمند باشد.

  • هنگام انتخاب طرح‌بندی، در نظر گرفتن قانون بسته شدن گشتالت نیز می‌تواند مفید باشد . این قانون می‌گوید، حتی اگر شکل یک تصویر کامل نباشد، چشم انسان تمایل دارد شکاف‌های بصری را پر کند و تصویر را به عنوان یک کل تشخیص دهد. این قانون چگونه می‌تواند برای شما مفید باشد؟
    • شما به جزئیات توجه نخواهید کرد، بلکه بر نمای کلی صفحات تشکیل دهنده وب سایت تمرکز خواهید کرد؛ کاربران خودشان مسیر معنا را پیدا خواهند کرد.
    • شما به جزئیات توجه می‌کنید و از چند ثانیه اضافی برای افزایش تصاعدی تعامل استفاده می‌کنید.
    • شما عمداً به جزئیات توجه نمی‌کنید و اجازه می‌دهید اصالت، خود گویای همه چیز باشد؛ کاربران خودشان مسیر معنا را پیدا می‌کنند و وب‌سایت شما را به خوبی به خاطر خواهند سپرد.

برای سفارش طراحی سایت در لاهیجان با خجسته وب تماس بگیرید

آشنایی با بهترین شیوه‌های طراحی چیدمان

برای گذراندن زمانی مفید در انتخاب طرح‌بندی، آشنایی با برخی مفاهیم اساسی مربوط به طرح‌بندی وب‌سایت مهم است. ما مجموعه‌ای از مفاهیم را جمع‌آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا با فراوانی طرح‌بندی‌های از پیش تعریف‌شده وب‌سایت آشنا شوید.

وزن بصری و فضای منفی

وزن بصری زمانی توسط افراد درک می‌شود که برخی از اشیاء در وب‌سایت، نیروی بصری قوی‌تری داشته باشند. این نیروی بصری را می‌توان از طریق تکنیک‌های مختلف در عناصر خاص القا کرد. در میان آنها، فضای منفی چیزی است که مستقیماً در اینجا مورد توجه ما قرار می‌گیرد.

فضای منفی (فضایی که عاری از هرگونه عنصر است) از طریق نیروی بصری متمرکز بر عناصر، توجه را به سمت عناصری که بر بقیه غلبه دارند، جلب می‌کند.

 

فضای بین مربع سیاه و مربع‌های سفید، چشم‌ها را به عنصر سمت چپ هدایت می‌کند. اما عنصر سمت چپ تحت الشعاع ۴ مربع سفید کوچک‌تر قرار گرفته است. مربع سیاه نیروی بصری قوی‌تری را به همراه دارد.

طرح‌بندی متعادل وب‌سایت

در طراحی وب متعادل، عناصری که طرح‌بندی را تشکیل می‌دهند، یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند تا کاربر محتوای متن را با اهمیت یکسان ببیند. علاوه بر این، عناصر در طرحی که همه آنها را به طور موثر ارائه می‌دهد، به راحتی قابل اسکن هستند. این طراحی، حس ثبات را القا می‌کند و از نظر زیبایی‌شناسی، بسیار خوشایند است.

یکی از محبوب‌ترین طرح‌های متعادل، تعادل متقارن است، که در آن، مشابه تصویر آینه، یک عنصر بصری در دو طرف مرکز به یک شکل دیده می‌شود. تقارن، تعادل، ظرافت و لذت را تداعی می‌کند. احتمالاً شما هم هنگام نگاه کردن به معماری برخی ساختمان‌ها، باغ‌ها و حتی بال‌های یک پروانه، آن را حس کرده‌اید.

بخش‌هایی برای مخاطبان یا ویژگی‌های خاص

چیدمان عناصری که قابل تغییر هستند به این معنی که کاربران می‌توانند به راحتی به بخش‌های دیگر وب‌سایت بروند. برای اینکه بفهمید چگونه این امر امکان‌پذیر است، پیشنهاد می‌کنیم وب‌سایت‌های مد و فشن را که هم به مردان و هم به زنان می‌پردازند، در نظر بگیرید.

این طرح‌بندی از دو بخش مجزا در وب‌سایت پشتیبانی می‌کند، یکی مختص پوشاک مردانه و دیگری مختص پوشاک زنانه. این تقسیم‌بندی، محتوای کاربردی ارائه می‌دهد که برای دو مخاطب هدف متمایز بسیار مفید است.

از طرح‌بندی‌های استاندارد خارج شوید

در حالی که برخی از طرح‌بندی‌ها از مسیر سنتی پیروی می‌کنند و هدفشان ارائه بهترین عملکرد است، برخی دیگر از طرح‌ها و ساختارهای جسورانه استفاده می‌کنند و هدفشان تأثیرگذاری بر کاربر است. شکستن قالب به معنای چیدمان غیرمنتظره عناصر در صفحه وب است و تجربیاتی که ایجاد می‌کند در دریایی از وب‌سایت‌های استاندارد برجسته است، به طوری که کاربر نمی‌تواند وب‌سایت شما را به خاطر بسپارد.

 

 

 

به یاد داشته باشید که تجربه کاربری (UX) از طراحی بهتر است. همیشه به کاربر نهایی فکر کنید. قبل از انتشار هر چیزی، آزمایش‌هایی انجام دهید.

 

برای طرح‌بندی‌های جذاب و تحریک‌کننده، تنش بصری ایجاد کنید

در طراحی وب، تنش بصری با متمرکز کردن توجه کاربران بر روی نکات کلیدی وب‌سایت، توجه آنها را جلب می‌کند. تنش بصری از طریق تضاد فضا، رنگ یا درخشندگی ایجاد می‌شود و اگر در یک تعادل کلی کامل از عناصر در هم آمیخته شود، به راحتی قابل توجه است.

نقش آن تحریک بصری کاربران برای قطع روال وبگردی و پردازش اطلاعات موجود در وب‌سایت با نگاهی کاملاً جدید است.

 

تنش بصری در طرح‌بندی وب‌سایت، از طریق قرارگیری غیرمنتظره برخی عناصر – منبع: Stripe

 

از نقاط کانونی برای جلب توجه به عناصر خاص استفاده کنید

یک دکمه فراخوان می‌تواند یک نقطه کانونی باشد. یک تصویر می‌تواند یک نقطه کانونی باشد. عنوان‌ها نیز می‌توانند نقاط کانونی باشند. همه چیز به این بستگی دارد که چگونه در طرح‌بندی وب‌سایت ادغام می‌شوند، به طوری که به بزرگترین نقاط مورد توجه در یک وب‌سایت تبدیل شوند و توجه کاربر را جلب کنند.

 

 

 

به دلیل نقاط کانونی، کاربران شما در نیمه راه تبدیل (هر «تبدیل» که برای وب‌سایت خاص شما باشد) قرار می‌گیرند - کاربران توجه خود را روی آن نقاط کانونی متمرکز می‌کنند و تمایل بیشتری به انجام عملی که شما می‌خواهید، دارند.

طرح‌بندی‌هایی را طراحی کنید که اهداف وب‌سایت را محقق کنند

بهترین روش این است که قبل از شروع طراحی طرح‌بندی/مرور قالب‌های طرح‌بندی، اهداف وب‌سایت را مشخص کنید . این اهداف می‌توانند فروش محصولات، جذب ترافیک یا صرفاً جذب کاربران با یک اثر هنری باشند. طرح‌بندی وب‌سایت باید بر اساس اهداف وب‌سایت انتخاب شود. این طرح‌بندی رفتارهای خاصی را در کاربران ایجاد می‌کند که منجر به تکمیل آن اهداف می‌شود.

 

 

 

طرح‌هایی که داستانی را روایت می‌کنند

طرح/جستجوی طرح‌بندی را طوری طراحی کنید که با پیامی که می‌خواهید منتقل کنید، هماهنگ باشد. بخش‌های مختلف باید در کنار هم قرار گیرند تا یک داستان کامل را روایت کنند. هر عنصر در این زنجیره، فصل دیگری از داستان شماست.

  • ۰۴/۰۴/۱۹
  • کبری خجسته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی