در چشم انداز دیجیتال رقابتی، داشتن SEO در کمربند ابزار شما به شما کمک می کند تا به آگاهی و دیده شدن برند، جذب ترافیک وب و افزایش نرخ تبدیل برسید.
اگر می خواهید بدانید چرا سئو برای رشد کسب و کار مهم است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به این فکر کنید که چند بار یک محصول یا خدمات را بدون داشتن نام تجاری در گوگل جستجو می کنید.
اکنون، به مارک هایی فکر کنید که اغلب نتایج جستجوی شما را برای آن جستجوها پر می کنند. این احتمال وجود دارد که هرچه بیشتر آن برندها را ببینید و با آنها تعامل داشته باشید، دفعه بعد که در جستجوی همان محصولات یا خدمات هستید، نام آنها را به خاطر خواهید آورد.
با این حال، استراتژی های سئوی مبتنی بر نتایج تنها به برند شما کمک نمی کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برجسته شود. به لطف داده های تحقیق کلمات کلیدی، سئو همچنین می تواند به شما کمک کند مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و با آن ارتباط برقرار کنید – کاری که انجام آن با تبلیغات سنتی دشوارتر است.
در بازاریابی دیجیتال، این ارتباط به تعامل کاربر تبدیل میشود، و تعامل اغلب تفاوت بین تبدیل کاربران نه تنها به بازدیدکنندگان، بلکه به مشتریان، بالقوهها و مشتریان است.
به این دلیل که وقتی برای انتخاب کلمات کلیدی بهینهسازیشده که کاملاً با مخاطبان هدف شما همسو هستند وقت میگذارید، کاربران نه تنها همان چیزی را که در هنگام ورود به سایت شما جستجو میکردند پیدا میکنند، بلکه مدت بیشتری باقی میمانند و احتمالاً حتی تبدیل به تبدیل میشوند. .
به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا کسب و کار شما امسال به سئو نیاز دارد.
مزایای بهینه سازی موتورهای جستجو برای مشاغل
در دنیای جدید و شجاعانه دیجیتال، سئو چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟
پاسخ در این واقعیت نهفته است که کسبوکارها باید تاکتیکهای خود را تغییر دهند و رویکردهای جدیدی را برای نحوه نمایندگی برندهای خود و ارتباط با مصرفکنندگان بپذیرند. و سئو بخش کلیدی آن است.
در واقع سئو نقش مهمی در هر مرحله از قیف فروش دارد. سئو کاربران را در هر ایالت هدایت می کند – از مرحله آگاهی در SERP تا مرحله بررسی زمانی که در وب سایت شما سپری می کنند و در نهایت تا مرحله تصمیم گیری که در نهایت تصمیم می گیرند که آیا اقدامی انجام دهند یا خیر.
از طریق جستجو، ترافیک ارگانیک کسب کنید و دسترسی خود را افزایش دهید
جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک به وب سایت شما است. در واقع، 49 درصد از بازاریابان بر این باورند که سئو نسبت به هر کانال دیجیتال مارکتینگ دیگری بازده سرمایه گذاری (ROI) بهتری دارد .
اما سئو فقط به این معنی نیست که کاربران را به وب سایت شما جذب کند. این در مورد پرداختن مستقیم به نقاط دردناک مخاطب هدف شما است - یعنی نقاط دردناکی که مستقیماً به محصولات و خدمات شما مربوط می شود.
مثلاً فرض کنید یک نوع تشک کمپینگ را فروخته اید. سوالات مربوط به "چگونگی تعمیر..." تشک نه تنها به شما می گوید که تشک خوب کار نمی کند، بلکه یک چسب یا چسبی که آن را تعمیر می کند می تواند یک محصول مورد تقاضا باشد. بنابراین، زمانی که به این فکر میکنید که چرا سئو برای رشد کسبوکار مهم است، مهم است که سطح بیسابقه بازخورد مشتریان را به خاطر بسپارید.
ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس حجم عظیمی از اطلاعات را در مورد کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند فراهم می کند. میتوانید بدانید که مشتریان از چه دستگاههایی برای یافتن شما استفاده میکنند، همچنین مکان آنها و موارد دیگر. نه تنها این، بلکه میتوانید دقیقاً ببینید کدام کلمات کلیدی در ایجاد ترافیک مؤثرتر هستند. در واقع همان کلمات کلیدی به شما می گویند که هر کاربر دقیقا در کدام مرحله از فرآیند خرید قرار دارد.
اما به خاطر داشته باشید، اهمیت سئو برای کسب و کار بسیار بیشتر از جذب ترافیک به وب سایت شماست – این در مورد جذب ترافیک مناسب است . یک استراتژی سئو نباید کسب و کار شما را فقط با هر کاربری مرتبط کند. یک استراتژی سئو باید کسب و کار شما را با مخاطبان هدف خود متحد کند.
سرنخ های بیشتری ایجاد کنید
ترافیک واجد شرایط - در مقابل غیرقابل صلاحیت - از SEO می تواند منجر به سرنخ و فروش شود.
هنگامی که استراتژی سئوی شما در جای خود قرار گرفت، به طور منفعلانه برای هدایت ترافیک به سایت شما کار می کند. با این حال، این بدان معنا نیست که خود نگهدارنده است، که یک تصور غلط رایج است. سئو به یک معنا هرگز تمام نمی شود.
نه تنها موتورهای جستجو به وبسایتهایی که راکد هستند پاداش نمیدهند، بلکه عوامل دیگری مانند بهروزرسانی الگوریتمها نیز بر رتبهبندی شما در SERP تأثیر میگذارند.
نادیده گرفتن سئوی خود پس از کسب چند رتبه برتر، راه حل نیست. اگر میخواهید در آینده در جستجوی ارگانیک رقابتی باقی بمانید، موفقیت نیاز به نگهداری و حتی بهبود دارد.
اگر به دنبال راه حلی سریع یا موقت هستید، تبلیغات پولی ممکن است سود بیشتری برای شما ایجاد کند. اما، برای اکثر مشاغل، SEO بدون شک موثرترین استفاده طولانی مدت از هزینه های بازاریابی شما است، اگر به دنبال ایجاد نه تنها یک جریان ثابت از سرنخ های جدید و فروش آنلاین هستید.
افزایش آگاهی از برند و ایجاد اعتبار آنلاین
یک استراتژی قوی سئو همچنین نشان می دهد که شما طبق قوانین بازی می کنید و برند شما را به عنوان قابل اعتماد متمایز می کند. به همین دلیل بسیار مهم است که اعتبار برند خود را با گوگل و سایر موتورهای جستجو تثبیت کنید.
اما ایجاد شهرت زمان می برد و بسیار بیشتر از رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط است.
سناریویی را تصور کنید که در آن برای یک مصاحبه شغلی لباس می پوشید. شما برای خشکشویی کردن کت و شلوار وقت ندارید، بنابراین یک کت و شلوار چروکیده را که روی صندلی اتاق خوابتان دراز کشیده است بپوشید و به بهترین ها امیدوار باشید.
در مصاحبه، شما پاسخ های عالی به سؤالات کارفرمای بالقوه خود ارائه می دهید و اثبات می کنید که بهترین گزینه برای این کار هستید. متأسفانه، مصاحبهکننده پاسخهای عالی و خوب شما را نادیده میگیرد، زیرا از ظاهر ژولیده شما بیش از حد حواسشان پرت شده است.
عدم سرمایه گذاری در استراتژی سئو مانند پوشیدن کت و شلوار چروک است. بدون توجه به پتانسیل شما، برای کاربران واضح است که برای حضور آنلاین خود سرمایه گذاری نکرده اید و این به اعتبار کلی شما لطمه می زند.
همچنین باید بک لینک های با کیفیت بالا از دامنه های معتبر جمع آوری کنید. برای موتورهای جستجو مهم است و آنها به وب سایت ها با بک لینک هایی که واقعا مفید هستند و گمراه کننده نیستند پاداش می دهند. به عبارت دیگر، یک لینک به سایت شما از یک منبع معتبر به عنوان یک رای اعتماد عمل می کند و موتورهای جستجو به آن رای پاداش می دهند.
علاوه بر این، باید با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی، حریم خصوصی و امنیت، یک تجربه مثبت در سایت ارائه دهید، زیرا Google آشکارا سایتهایی را اولویتبندی میکند که تجربه کاربری عالی ارائه میدهند.
اما حفظ شهرت وب سایت شما با رشد کسب و کار شما دشوارتر می شود.
برای شروع، حفظ رتبه بندی تنها زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که برای کلمات کلیدی رقابتی تر رتبه بندی می کنید. حتی حذف یک یا دو نقطه برای یک عبارت کلیدی ارزشمند می تواند به طور قابل توجهی بر سرنخ ها و فروش تأثیر بگذارد. و ایجاد قدرت می تواند منجر به دریافت تعداد بیشتری از بک لینک های سمی شود.
نه تنها این، بلکه با افزایش آگاهی از برند شما به صورت آنلاین، حساسیت شما نسبت به بررسی بیشتر خواهد شد.
ترافیک بیشتر به تعامل بیشتر در قالب بررسی، ذکر در رسانه های اجتماعی، و حتی گنجاندن در مقالات به سبک فهرست - به عنوان مثال راهنمای خریدار ترجمه می شود. بنابراین اگر وب سایت شما یک تجربه کاربری عالی ارائه نمی دهد، مشتریان بالقوه شما از بررسی های قبلی متوجه می شوند.
به همین دلیل مهم است که با آژانسی شریک شوید که همه جنبه های سئو را درک می کند - رتبه بندی کلمات کلیدی، بک لینک ها، تجربه کاربر و غیره - و می تواند به شما در حفظ اعتبار در طولانی مدت کمک کند.
- ۰۳/۰۲/۲۴