طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

  • ۰
  • ۰

طراحی در عصر دیجیتال امروز آنقدر اصلاح و بهبود یافته است که ما طراحان اکنون می‌دانیم برای جلب توجه آسان‌تر کاربر چه کاری باید انجام دهیم. تصادفی نیست که موفق‌ترین محصولات وب، سیستمی با پیمایش آسان و سفری بی‌نقص برای کاربر دارند.

در واقع، بخش زیادی از موفقیت آنها می‌تواند مدیون طراحی‌ای باشد که به کاربران کمک می‌کند تا بدون اینکه حتی متوجه شوند اقداماتشان هدایت می‌شود، به هدف نهایی خود برسند. در این مقاله، اصول طراحی را از دیدگاه کاربر بررسی خواهیم کرد و به فرآیندهای طراحی برای دنیای دیجیتال و اینکه چگونه این فرآیند تحلیلی‌تر از آن چیزی است که بسیاری انتظار دارند، خواهیم پرداخت.

 

UX مخفف چیست؟

UX = تجربه کاربری.

تجربه کاربری (UX) به تعامل بین کاربر و یک محصول اشاره دارد. هنگام طراحی یک محصول دیجیتال، بررسی تجربه کاربری (UX) بخش اساسی فرآیند طراحی است و نحوه رویکرد ما به یک پروژه را شکل می‌دهد.

برای توضیح ساده‌تر این موضوع، بیایید مثلاً یک شیء مانند یک لیوان را در نظر بگیریم. هدف آن برای ما واضح است، اما طراحی دسته، بافت، جنس یا رنگ آن ممکن است باعث شود که ما در مورد تعاملی که با آن داریم، احساس خاصی داشته باشیم. به طور مشابه، در دنیای طراحی دیجیتال، تجربه کاربری به هر چیزی اشاره دارد که بر تعامل کاربر با یک محصول دیجیتال تأثیر می‌گذارد و شکاف بین طراحی و عملکرد را پر می‌کند .

 

طراحی تجربه کاربری (UX) چیست و چرا اهمیت دارد؟

تجربه کاربری (UX) تجربه‌ای است که مشتریان هنگام استفاده از رابط کاربری (طراحی) یک محصول تجربه می‌کنند. این تجربه به عنوان اسکلتی برای طرح‌های بعدی عمل می‌کند و بر اساس نیازهای کاربر، به صورت ساختاری مشخص می‌کند که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند. ما تجربه کاربری را در مرحله‌ای در ابتدای پروژه به نام wireframing بررسی می‌کنیم که بدون هیچ عنصر طراحی زیبایی‌شناختی، به ما امکان می‌دهد هدف صفحات را تعریف کنیم و روش‌های ثابتی برای نمایش انواع محتوا را روشن کنیم. این به ما کمک می‌کند تا سفر کاربر را تعیین کنیم و آن را تا حد امکان ساده کنیم تا مطمئن شویم که تجربه از نقطه A تا B یکپارچه است.

اگرچه، خیلی بیشتر از این است. تجربه کاربری (UX) آنچه کاربران فکر می‌کنند و احساس می‌کنند و جنبه‌های روانشناختی رفتار کاربر را در بر می‌گیرد. ما به عنوان انسان، هم شخصیت‌های منطقی و هم احساسی داریم، که نقش بزرگی در نحوه تعامل و تفکر ما در مورد یک محصول ایفا می‌کند. طراحی تجربه کاربری فراتر از انتخاب‌های طراحی جذاب است و بیشتر در مورد رفتارهای کاربران کاوش می‌کند تا نتایجی را ارائه دهد که نیازها را به طور مؤثر برآورده کند. هر فرد متفاوت است و همه ما به دنبال چیزهای متفاوتی از یک محصول هستیم. بنابراین وظیفه یک طراح در ابتدای هر پروژه این است که دقیقاً مشخص کند یک کاربر خاص به دنبال چه چیزی است. و مطمئن شویم که به گونه‌ای طراحی می‌کنیم که نیازهای همه نتایج ممکن از انواع کاربران را برآورده کند. طراحی محصولی که یک تجربه مثبت و یکپارچه برای کاربر فراهم کند، همان چیزی است که ما برای آن تلاش می‌کنیم، با این حال، رسیدن به این مرحله نیاز به فهرستی از قوانین دارد که باید در طول مسیر دنبال شوند.

 

 

 

لانه زنبوری تجربه کاربری پیتر مورویل

پیتر مورویل طراح و معمار اطلاعات است که از سال ۱۹۹۴ در این زمینه فعالیت می‌کند. ابزار User Experience Honeycomb او، جنبه‌های مختلف طراحی تجربه کاربری را توضیح می‌دهد. این ابزار معمولاً به عنوان یک ابزار آموزشی برای توضیح اصول اولیه UX استفاده می‌شود، اما می‌تواند به عنوان یک چک لیست برای طراحان نیز مورد استفاده قرار گیرد تا مطمئن شوند که تمام جنبه‌های UX پوشش داده شده است.

طراحی سایت وردپرس در رشت با خجسته وب

قابل استفاده: محصول یا خدمات باید ساده و آسان برای استفاده باشد. طرح‌ها باید به راحتی قابل درک باشند.

مفید: نیازهایی که یک نیاز را برآورده می‌کنند. اگر محصول یا خدمات مفید نباشد یا خواسته‌ها یا نیازهای کاربر را برآورده نکند، پس هیچ هدف واقعی برای خود محصول وجود ندارد.

مطلوب: زیبایی‌شناسی بصری محصول یا خدمات باید جذاب و به راحتی قابل ترجمه باشد و تمام الزامات مورد نیاز را برآورده کند.

قابل یافتن: اطلاعات باید به راحتی قابل پیمایش باشند. اگر کاربر مشکلی داشته باشد، باید بتواند به سرعت راه حلی پیدا کند. پیمایش باید برای کاربر منطقی باشد.

دسترسی‌پذیری: محصول یا خدمات باید به گونه‌ای طراحی شوند که معیارهای نیازهای دسترسی‌پذیری را برآورده کنند .

معتبر: شرکت و محصولات آن باید قابل اعتماد باشند.

ارزشمند: کاربران باید دلیلی برای استفاده از محصول شما داشته باشند. یک محصول ارزشمند، مشکلات را حل می‌کند و به آنچه کاربر به دنبال آن است، دست می‌یابد.

  • ۰۴/۰۸/۰۹
  • کبری خجسته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی