طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

طراحی سایت-سئو سایت

طراحی انواع وب سایت و سئو و بهینه سازی انواع وب سایت

  • ۰
  • ۰

وب‌سایت شما، درب ورودی مجازی کسب‌وکارتان است. اغلب اولین تعاملی است که مشتریان بالقوه با برند شما دارند. یک وب‌سایت قدیمی یا ناکارآمد می‌تواند قبل از اینکه بتوانید تأثیر خوبی بگذارید، افراد را از شما دور کند.

در حالی که طراحی مجدد وب‌سایت به زمان و منابع قابل توجهی نیاز دارد، اجتناب از آنها معمولاً یک اشتباه است. طرح‌های قدیمی منجر به تجربه کاربری ضعیف، نرخ تبدیل پایین، آسیب‌پذیری‌های امنیتی و در نهایت کاهش درآمد و اعتبار برند می‌شوند.

بنابراین، چگونه می‌توانید تشخیص دهید که واقعاً زمان طراحی مجدد سایت شما فرا رسیده است؟ در اینجا ۱۲ نشانه هشدار دهنده بالقوه وجود دارد که نشان می‌دهد زمان طراحی مجدد سایت شما فرا رسیده است.

۱. ترافیک و نرخ تبدیل وب‌سایت شما کاهش یافته است

 

اگر ترافیک، سرنخ‌ها و فروش وب‌سایت شما اخیراً کاهش یافته است، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که طراحی و تجربه کاربری (UX) سایت شما، کاربران را فراری می‌دهد. شاید ناوبری گیج‌کننده شده باشد، یا زمان بارگذاری صفحه در دستگاه‌های تلفن همراه امروزی خیلی کند باشد.

تعداد کل کاربران یا بازدید صفحات ماهانه شما طی چند ماه کاهش یافته است. یا علیرغم هیچ تغییر قابل توجهی در تلاش‌های بازاریابی شما، تعداد مشتریان بالقوه از وب‌سایت شما به شدت کاهش یافته است. مشاهده کاهش شدید درصد درآمد تجارت الکترونیک یا نرخ کلیک تبلیغات می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد.

ممکن است عوامل متعددی پشت این روندها باشند، اما طراحی و تجربه کاربری وب‌سایت شما اغلب بزرگترین عوامل هستند. کاربران اینترنت امروزی به دلیل ناوبری گیج‌کننده سایت، صفحات با بارگذاری کند یا تجربیاتی که برای دستگاه‌های تلفن همراه نامناسب هستند، به صبر بیشتری نیاز دارند. حتی موانع کوچک در قابلیت استفاده می‌تواند باعث شود بازدیدکنندگان به سرعت سایت شما را ترک کنند.

برای مثال، فراخوان‌های نامشخص، پاپ‌آپ‌های حواس‌پرت‌کننده، اطلاعات ناکافی در مورد محصول یا خدمات، یا مراحل پرداخت بیش از حد می‌تواند مشتریان بالقوه را فراری دهد. طرح‌های ناوبری پیچیده و عناصر چندرسانه‌ای حجیم که بر سرعت بارگذاری تأثیر می‌گذارند، از دیگر عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

افرادی که تجربه ناامیدکننده‌ای در سایت شما دارند، احتمالاً به سرعت از سایت شما خارج می‌شوند و کسب و کار خود را به جای دیگری منتقل می‌کنند. یک طراحی وب‌سایت قدیمی یا دست و پا گیر می‌تواند مستقیماً بر سودآوری شما تأثیر بگذارد.

 

۲. سایت شما در مقایسه با رقبا قدیمی به نظر می‌رسد

 

روندهای طراحی وب دائماً در حال تحول هستند. سایتی با ظاهر و احساسی که در گذشته ممتاز تلقی می‌شد، می‌تواند یک شبه منسوخ شود.

در مورد رقبا تحقیق کنید و وب‌سایت‌های دیگر در صنعت خود، به ویژه وب‌سایت‌های پیشرو در حوزه خودتان را بررسی کنید. اگر سایت‌های آنها مدرن‌تر، از نظر بصری جذاب‌تر و کاربرپسندتر از سایت شما به نظر می‌رسند، زمان طراحی مجدد فرا رسیده است.

زیبایی‌شناسی نقش مهمی در اعتمادسازی ادراک‌شده ایفا می‌کند. طراحی سایت قدیمی باعث می‌شود کسب‌وکار شما از زمانه عقب بماند. این می‌تواند مشتریان را به سمت رقبای تیزبین‌تر شما سوق دهد.

 

۳. وب‌سایت شما برای موبایل مناسب نیست

 

امروزه، بیش از نیمی از کل ترافیک وب‌سایت‌ها از دستگاه‌های تلفن همراه مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌آید. این تغییر اساسی به سمت تجربیات دیجیتال قابل حمل به معنای داشتن یک طراحی وب‌سایت غیر واکنش‌گرا است، معادل بستن در مجازی به روی میلیون‌ها مشتری بالقوه.

بسیاری از سایت‌های قدیمی‌تر در ابتدا فقط با در نظر گرفتن تجربه کاربری دسکتاپ ساخته شده‌اند، بدون اینکه به تطبیق آن طراحی برای صفحات لمسی کوچک‌تر و سناریوهای استفاده در حال حرکت فکر شده باشد. متن ممکن است برای خواندن خیلی ریز باشد، دکمه‌ها ممکن است برای تعامل با نوک انگشتان غیرعملی باشند، و ناوبری کلی می‌تواند در یک دستگاه تلفن همراه گیج‌کننده باشد.

کاربران مدرن انتظار دارند صفحات وب صرف نظر از فناوری زیربنایی، به طور یکپارچه با صفحه نمایش دستگاهشان سازگار باشند. به لطف طراحی واکنش‌گرا و موبایل‌محور، اکنون می‌توان تجربیات رضایت‌بخش و کاربردی را در تمام سخت‌افزارهای متصل به اینترنت ارائه داد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو، وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را در اولویت قرار می‌دهند، بنابراین یک طراحی غیر واکنش‌گرا ممکن است بر رتبه‌بندی جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد. ایجاد یک طراحی واکنش‌گرا از پایه باید در اولویت اصلی باشد.

فراتر از افت رتبه، حفظ یک وب‌سایت قدیمی و غیر واکنش‌گرا، شما را از بزرگترین بخش مخاطبان جهان جدا می‌کند. بازسازی وب‌سایت خود با فلسفه واکنش‌گرا و اولویت‌بندی شده برای موبایل باید اولویت اصلی برای قابل کشف و مرتبط ماندن باشد.

 

۴. زمان بارگذاری خیلی کند است

 

زمان بارگذاری آهسته صفحات همچنان یکی از بزرگترین ناامیدی‌ها برای کاربران وب در تمام دستگاه‌ها است. بازدیدکنندگان بی‌صبر اگر محتوا ظرف چند ثانیه بارگذاری نشود، صفحه و احتمالاً کل سایت شما را ترک خواهند کرد.

بسیاری از طراحی‌های قدیمی وب‌سایت‌ها دارای فایل‌های تصویری بزرگ، کدهای فشرده نشده، درخواست‌های HTTP بیش از حد و سایر مشکلات عملکردی بودند. یک طراحی مجدد کامل که بر بهینه‌سازی سرعت بارگذاری متمرکز باشد، می‌تواند معیارهای تعامل را افزایش دهد.

یک سایت B2B که در ۱ ثانیه بارگذاری می‌شود، نرخ تبدیل ۵ برابر بیشتر از سایتی دارد که در ۱۰ ثانیه بارگذاری می‌شود.
عملکرد کند وب‌سایت، دلیل قطعی برای تنظیم مجدد طراحی شماست. یک بازسازی کامل که بر بهینه‌سازی سرعت بارگذاری از طریق تکنیک‌هایی مانند فشرده‌سازی فایل، کوچک‌سازی، ذخیره‌سازی مرورگر، اصلاح کد و استفاده معقول از رسانه‌های غنی متمرکز باشد، می‌تواند به طور چشمگیری تعامل و معیارهای کسب‌وکار را بهبود بخشد.

چارچوب‌های طراحی مدرن با اولویت عملکرد، استراتژی‌های بارگذاری پیشرفته مانند وب‌ورکرهای چند رشته‌ای، تقسیم کد برای ایمپورت‌های پویا، رندر سمت سرور و استقرار برنامه‌های وب پیش‌رونده را نیز در بر می‌گیرند. این موارد به بهبود عملکرد واقعی و ادراکی به طور قابل توجهی فراتر از بهینه‌سازی‌های سنتی بارگذاری صفحه کمک می‌کنند.

 

۵. طراحی وب شما، برندسازی فعلی‌تان را منعکس نمی‌کند

 

برندهای معتبر، زمان و منابع عظیمی را صرف تعریف هویت خود از طریق لوگو، پالت‌های رنگی، تایپوگرافی، صدا و شعارها می‌کنند. این دارایی‌های اصلی، حضور بازاریابی یک برند را یکپارچه می‌کنند و برداشت مخاطبان از شرکت را شکل می‌دهند.

بنابراین، وقتی کسب‌وکارها ابتکارات تغییر برند را برای به‌روزرسانی این عناصر هویتی آغاز می‌کنند، اگر طراحی وب‌سایت خود را متناسب با آن به‌روزرسانی نکنند، یک گسست آشکار ایجاد می‌کنند. بقایای برند قدیمی در سایت شما با ظاهر جدید شما در تضاد است و ابتکارات بازاریابی گسترده‌تر را تضعیف می‌کند.

چنین گسستی در ثبات برند می‌تواند حضور و اعتبار دیجیتال شما را تضعیف کند. این نشان می‌دهد که هویت و ارزش‌های برند شما در حال تغییر است، که نشان‌دهنده‌ی بی‌ثباتی یا فقدان جهت‌گیری منسجم برای مصرف‌کنندگان است. این یک هشدار بزرگ برای خریداران ریسک‌گریز است که کسب‌وکار شما را ارزیابی می‌کنند.

هنگام سرمایه‌گذاری در بازسازی برند، باید برای طراحی مجدد وب‌سایت نیز بودجه‌ای در نظر بگیرید. این به شما امکان می‌دهد تا هر جنبه‌ای از بیان برند سایت خود را، از لوگوی جدید در هدر گرفته تا دارایی‌های بصری بازسازی‌شده، تایپوگرافی، پالت‌های رنگی و موارد دیگر، به‌طور جامع بازسازی کنید. انتقال کامل به برندسازی جدید شما از پیام‌های متناقضی که می‌تواند اعتماد مصرف‌کننده را تضعیف کند، جلوگیری می‌کند.

رویکرد بازسازی وب‌سایت بازسازی‌شده با یک دیدگاه یکپارچه و هدفمند در طراحی، تجربه کاربری و محتوا، ویژگی‌های اصلی مورد نظر شما برای انتقال هویت جدیدتان را تقویت می‌کند. این فرصتی است تا اصول راهنمای برند خود را به طور منسجم در هر نقطه تماس مشتری با اینترنت به کار ببرید.

 

۶. شما باید ویژگی‌ها یا بخش‌های جدید سایت را اضافه کنید

 

با تکامل یک کسب و کار، احتمالاً نیاز خواهید داشت که به مرور زمان قابلیت‌ها، بخش‌ها یا پیشنهادات دیجیتالی جدیدی را به وب‌سایت خود اضافه کنید. چه یک مؤلفه تجارت الکترونیک برای فروش محصولات باشد، چه یک کتابخانه منابع حاوی دارایی‌های چندرسانه‌ای، یا یک مرکز پشتیبانی مشتری، اضافه کردن این موارد اضافی به معماری سایت موجود، اغلب منجر به یک تجربه کاربری نامرتبط و دست و پا گیر می‌شود.

اگر ساختار فعلی سایت خود را به سادگی تغییر داده‌اید، یک طراحی مجدد کامل فرصتی را برای ایجاد یک معماری و سلسله مراتب محتوای متفکرانه‌تر از پایه فراهم می‌کند. با یک صفحه خالی، می‌توانید جریان‌های کاربری ایده‌آل، الگوهای ناوبری و روابط محتوا را برای ادغام روان اجزای جدید ترسیم کنید.

برای مثال، افزودن تجارت الکترونیک مستلزم بررسی دقیق فرآیند خرید، از مرور اولیه و تحقیق محصول تا تکمیل پرداخت است. شما به مسیرهای کاربری ساده‌ای نیاز دارید که فراخوان‌های قابل مشاهده برای اقدام، کاتالوگ‌های منطقی سازمان‌یافته محصولات، مدیریت حساب مشتری، قابلیت سبد خرید، درگاه‌های پرداخت و حلقه‌های تکمیل سفارش را به هم متصل کند.

به همین ترتیب، یک کتابخانه منابع به یک سیستم ناوبری پیشرفته نیاز دارد تا به بازدیدکنندگان اجازه دهد انواع مختلف دارایی‌ها را بر اساس دسته‌بندی، موضوع، قالب رسانه و موارد دیگر کشف و فیلتر کنند. همچنین به مسیرهای کاربری برای دریافت به‌روزرسانی‌ها در مورد انتشار محتوای جدید نیاز دارید که ممکن است شامل گزارش‌های رسمی، وبینارها، دوره‌های ویدیویی و پادکست‌ها باشد.

 

۷. شما می‌خواهید تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) را مدرن کنید

 

روندهای طراحی وب، انتظارات کاربران و بهترین شیوه‌های رابط کاربری با پیشرفت فناوری به سرعت در حال تکامل هستند. چیزی که تنها چند سال پیش به عنوان یک طراحی نوآورانه و پیشرفته در زمینه تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) در نظر گرفته می‌شد، می‌تواند به سرعت برای کاربران مدرن قدیمی و خسته‌کننده شود.

بسیاری از وب‌سایت‌های قدیمی هنوز از الگوهای طراحی قدیمی و عناصر رابط کاربری که دیگر مورد توجه نیستند، مانند طرح‌بندی‌های چرخ و فلک/اسلاید، بافت‌های اسکومورفیک که از اشیاء دنیای واقعی تقلید می‌کنند، سایه‌های بیش از حد و پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای فلش، استفاده می‌کنند. این یادگارهای طراحی، احساسی از هم گسیخته و دست و پا گیر ایجاد می‌کنند که کاملاً با ترجیحات امروزی در تضاد است.

کاربران وب معاصر به سمت رابط‌های کاربری ساده و مینیمالیستی گرایش دارند و سرعت، کارایی و تجربه کاربری یکپارچه در دستگاه‌های مختلف را در اولویت قرار می‌دهند. فلسفه‌های طراحی مانند طراحی مسطح، اولویت با موبایل و ناوبری «باعث نشوید فکر کنم» در چشم‌انداز فعلی غالب هستند.

برای مثال، ظهور طراحی‌های سازگار با انگشت شست، عناصر رابط کاربری و جریان را برای استفاده راحت با یک دست از موبایل تنظیم می‌کند. ریزتعامل‌ها، مانند جلوه‌های انیمیشنی ظریف برای بازخورد کاربر، عملکرد ادراک‌شده را افزایش می‌دهند. طرح‌بندی‌های مبتنی بر کارت، که محتوا را در بخش‌های فشرده و جزئی ارائه می‌دهند، تعامل را بهتر از صفحات متراکم هدایت می‌کنند. فراخوان‌های برجسته برای اقدام بر نوارهای کناری حواس‌پرت‌کننده و ناوبری حجیم اولویت دارند.

حتی روندهای طراحی بصری، داستان‌سرایی جذاب با تایپوگرافی بزرگ، رسانه‌های فراگیر مانند پس‌زمینه‌ها/هدرهای ویدیویی و تجربیات پیمایش نوآورانه مانند جلوه‌های پارالکس را ترویج داده‌اند.

اگر وب‌سایت قدیمی شما هنوز به الگوهای رابط کاربری، سبک‌های ناوبری و رویکردهای زیبایی‌شناختی متکی است که سال‌ها از طراحی وب مدرن عقب مانده‌اند، بهترین گزینه برای یک طراحی مجدد کامل است. اجازه ندهید حضور دیجیتالی شما مانند نرم‌افزار دسکتاپ اوایل دهه ۲۰۰۰ به نظر برسد - آن را با ظاهری پیشرفته و فلسفه UX که نیازهای کاربر امروزی را در اولویت قرار می‌دهد، از نو تصور کنید.

 

۸. شما در حال گسترش به بازارهای جغرافیایی جدید هستید

 

همانطور که کسب‌وکارها به دنبال رشد جریان‌های درآمدی هستند، بسیاری از آنها ناگزیر به دنبال فرصت‌هایی در بازارهای جغرافیایی جدید، چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی، هستند. با این حال، رویکرد وب‌سایت «یک‌سان برای همه» به ندرت در جذب مخاطبان متنوع در مناطق و فرهنگ‌های مختلف موفق می‌شود.

طراحی، زبان، محتوا و عملکرد اصلی وب‌سایت فعلی شما ممکن است کاملاً با پایگاه مشتریان فعلی شما مطابقت داشته باشد. با این حال، همین عناصر می‌توانند در مناطقی با هنجارهای فرهنگی، زبان‌های بومی، تفاوت‌های رفتاری و جمعیت‌شناسی نژادی/قومی متفاوت، کاملاً بی‌فایده باشند.

به همین دلیل است که گسترش حضور دیجیتال شرکت شما در مناطق جغرافیایی جدید اغلب نیاز به سفارشی‌سازی و بومی‌سازی تجربه وب‌سایت شما دارد. طراحی مجدد از پایه به شما این امکان را می‌دهد که با یک معماری جهانی و ماژولار که قادر به سازگاری با نیازهای خاص هر بازار جدید است، از نو بسازید.

برای مثال، یک سایت تجارت الکترونیک که به دنبال فروش محصولات در چندین کشور است، باید با قابلیت ایجاد نسخه‌های محلی متناسب با هر منطقه، از کاتالوگ محصولات و جریان‌های پرداخت گرفته تا زبان‌ها، واحد پول‌ها و ملاحظات طراحی فرهنگی، طراحی مجدد انجام دهد. یک شرکت جهانی ممکن است نیاز داشته باشد سایت خود را با زیرسایت‌های منطقه‌ای موازی که می‌توانند به طور مستقل به‌روزرسانی شوند و در عین حال به دستورالعمل‌های برندسازی سازمانی پایبند باشند، بازسازی کند.

حتی کسب‌وکارهای داخلی که وارد ایالت‌ها یا مناطق خدماتی جدید می‌شوند، ممکن است نیاز به طراحی مجدد وب‌سایت داشته باشند تا تغییرات در الزامات قانونی/نظارتی، تفاوت‌های فرهنگی بین مناطق یا ارائه اطلاعات تماس منطقه‌ای و پشتیبانی مشتری را در نظر بگیرند.

بومی‌سازی صحیح تجربه وب شما چیزی بیش از ترجمه صرف است. این موضوع در مورد درک ظرافت‌های فرهنگی متنوع هر بازار جغرافیایی و بازسازی وب‌سایت شما برای ارتباط واقعی با مخاطبان جدید است. یک طراحی مجدد جامع شما را قادر می‌سازد تا حضور دیجیتالی بهینه خود را به طور مؤثر در هر منطقه‌ای که مایل به ایجاد جایگاهی در آن هستید، گسترش دهید.

 

 

  • ۰۴/۰۸/۰۴
  • کبری خجسته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی